Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Då släpps han fri då..

Kategori: Allmänt

...den "käre" Mats Alm... Vad han ska må bra den djävulen, hoppas att han blir "blåst" på livräntan efter Linda! Mattias Flink kommer att släppas fri om fem år och enligt mig är det också helt fel, han berövade sju personer livet här i Falun, och jag tycker att man ska se till antalet mördade och jag anser att han ska sitta kvar inne (ja, han är ju ute i samhället varje månad) och fick jag bestämma så.... "Det är inget värdigt liv på anstalt" har han visst uttryckt det och jag undrar, var är det värdiga livet för de han sköt ihjäl? Sen har vi ju Quick/Bergwall som snart är ute han också... Gud bevare mig säger jag bara! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men har inte domstolen gått igenom fallet ordentligt??? Om det inte fanns några bevis mot honom måste han väl frikännas..? Jag kan känna att man blir så matad med så kallade fakta av media att man inte vet vad man ska tro. Bara hoppas att våra domstolar vet vad de gör när de dömer... I det här fallet vet jag inte vad jag ska tro. Kan bara hoppas att fallet är ordentligt utrett.



    Mattias Flink... Jag tycker att det är vettigt att han får ett tidsbestämt straff, men han ska baske mig kollas så att han inte är psykiskt sjuk innan han släpps ut. Sen tycker jag att det är fel att han/man kommer ut efter halva strafftiden, det gör ju domarna bara löjliga...



    Tomas/Sture... Tja... Hur 17 ska man veta vad som är sant och vad som inte är det av allt han har sagt???

    Jag blir TOTALT snurrig av detta...

    2010-07-08 | 20:53:29
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, man kan ju hoppas att det är utrett, men jag tvivlar ju och det kan bero på att jag så väl vet vem Linda var, hon har tex. jobbat ihop med "mågan" och jag har hela tiden tyckt, att det var lite konstigt att M. Alm "vaknade upp" bredvid henne i skogen....

    Mattias Flink, han anser jag ska sitta på livstid och då menar jag livstid, han sköt sju helt oskyldiga människor och jag tycker att han kommer för "billigt" undan som det är nu..

    Quick/Bergwall..

    Om den karln är frisk, då ska jag "lära arselet äta havre"!

    Oskyldig, det tror jag definitivt inte att han är!

    Ha dé!

    2010-07-09 | 09:22:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • sop säger:

    Läste om Alm i ab idag ( torsdagens) o tänkte att han lever nog inte så länge, jag tror han tar livet av sig.Konstig tanke -

    2010-07-09 | 22:14:40
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Meeen...du har varit jättesjuk läser jag! Fy sjutton! Precis så där hände mig dagen före julafton för några år sedan...! Hoppas du piggar på dig nu!

    Alm, Flink o Quick...vet snart inte vad jag ska tycka!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-07-10 | 06:59:30
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Hmmmm...man kan ju alltid hoppas..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Jodu, jag har varit sååå sjuk, har aldrig varit med om maken, men nu är jag på bättringsvägen.

    Alm, Flink, Quick/Bergwall..man får ju hoppas att de dårarna inte gör något när de kommer ut..

    Ha dé!/Kram



    2010-07-11 | 10:46:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Skönt att Du mår bättre och kan börja njuta av sommaren. Nu när busarna kommer ut kanske vi andra får låsa in oss? Det där med livförsäkringen till Mats Alm är så vidrigt.

    2010-07-11 | 22:15:16
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: