Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fantasi...

Kategori: Allmänt

....har jag inte för tillfället.. Ska på fest på lördag hos dotter och "mågan" och temat är Hawaii...!?!? Med min rondör kan man ju skippa bastkjol på en gång och någon Hawaiiskjorta har jag inte fått tag i till maken så... Om jag visste någon som hade en gammal krigshjälm så skulle maken kunna ha den på sig med en lapp på där det stod Pearl Harbor, hawaii är ju mer än bara "hulahula"! Jag kanske hänger en skylt runt halsen där det står: fd. surfare, jag går ju med kryckor så.. Äsch...jag vet att det kommer att bli superroligt, men jag gruvar mig lite för just det där med "utstyrseln", har aldrig varit speciellt förtjust i att klä ut mig, kanske för att med mitt utseende behövs det inte... Maken, han är och nedmonterar trädkojan, han har visst varit till dottern med ett lass redan och kommer väl hem på lunch om någon timme. Tittade på Allsång på Skansen igår och jag måste säga att Jonas Gardell, han är ju bra, men han sjönk väldigt i mina ögon då han var med på "stjärnorna på slottet" och efter det vet jag inte riktigt vad jag tycker om honom.. Thorsten Flinck...ja, vad ska man säga om honom.. En trasig människa och väldigt intelligent tydligen (jag anser ju inte att det är intelligent att fördärva sig med olkia droger) och väldigt svår att jobba med, det kan jag förstå, han vill ju höras och det gör han ju med den otroliga röst som han har. Känns på något vis som om Christer Sjögren tagit honom "under sina vingar" och försöker hjälpa honom så gott han kan. Sedan var det Morden i Midsomer, som jag tyckt varit lite "hoppigt" de två senaste avsnitten, men jag gillar fortfarande Barnaby och Jones. I kväll blir det att titta på "Orkestergraven", filmatiseringen av Unni Lindells bok och jag gillar vekligen henne som författare och de har lyckats väldigt bra med de tidigare böckerna. Vädret är idag soligt, varmt och kvavt...med andra ord äckligt! Nej, nu ska jag göra lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ananas - kan det vara nåt att gå som? Äts det inte himla mycket ananas på Hawaii? Fast jag kan ju inte direkt säga hur en sån outfit skulle se ut...



    Jonas G, ja... PRECIS samma åsikt som du - han sjönk ner i dyn efter sitt barnsliga beteende på Slottet och sen dess har jag jättesvårt för honom! Jag som alltid tidigare har HYLLAT honom, försvarat honom etc.



    Har även samma åsikt om gårdagens Mord i Midsomer - hoppigt var ordet! Ser fram emot kvällens dubbelavsnitt av Unni Lindells Orkestergraven, men jag måste nog ta en lur först så jag orkar... Vaknade redan 4:44 idag...



    Kram kram!

    2010-07-28 | 16:03:40
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Exakt samma åsikter verkar vi ha och ja, man ser fram emot kvällen och Cato Isakssen..

    Ha dé!/Kram

    2010-07-28 | 17:34:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: