Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sitter här....

Kategori: Allmänt

...och lyssnar på fåglarna, de börjar vakna nu... Jag har varit sjuk, det var halsfluss (förstås) och förmodligen bakterier som lilla prinsessan snällt delat med sig av... Har aldrig varir med om ett så snabbt förlopp! Det tog trekvart för mig att bli kanonsjuk! Kände lite ömhet och stelhet i halsen och så började jag frysa, jag frös så jag hoppade och gick och la mig 21.20 på onsdagskvällen, sen kom jag inte upp, det var stört omöjligt, att bara ta sig till toaletten var såååå jobbigt och febern pendlade mellan 38,5-41 grader i tre dygn och att jag skulle få i mig vätska, det var inte att tänka på, jag orkade inte! På dessa tre dygn fick jag i mig drygt 1 liter och det märktes kan jag tala om, jag var alldeles urlakad i kroppen och gissa, om man får ont! Har aldrig varit så dålig i hela mitt liv och jag trodde på allvar, att jag skulle dö.. Igår var första dagen som jag fick i mig något "ätbart" och det var en chock, för nästan allt bränner som eld i halsen, banan (skrapad med sked), det känns inte bra, det kan jag lova! Inte nog med att halsen bränner, jag har även fått rethosta som gör att jag sitter uppe just nu tex. sov på soffan ett par timmar så att maken får lite nattro, det behöver han efter att ha "servat" mig hela tiden, han har varit väldigt orolig för han har aldig sett mig så dålig... (Som tur är har vi ju aircondition på övervåningen för annars vet jag inte hur jag skulle klarat av helgen..) Förresten...igår ställde jag mig framför maken i ett svart halvlångt linne, håret spretande åt alla håll och väldigt glåmig och sa till honom att... Jag är inte vacker, men en raritet för jag är både K-märkt och fridlyst! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Men du har väl fått penicillin? Halsfluss återkommer alltid i någon annan form annars...

    2010-07-07 | 21:43:38
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jodå, jag har fått penicillin och tack gode gud för det, annars vore jag väl död vi det här laget...

    Ha dé!

    2010-07-08 | 08:24:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: