Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Totalt "hjärnsläpp"...

Kategori: Allmänt

...har jag när det gäller att komma på vad jag ska ha på mig på lördag och Hawaiifesten.. Har ju fått förslag på att klä mig till en ananas, men jag vet inte hur det skulle gå till, det skulle väl bli den största ananasen i historien i så fall... Det lutar åt att jag kommer att gå "som mig själv", för nu känner jag bara ångest inför alltihop och så ska det ju inte vara! Enligt alla väderprognoser ska det bli uppehåll och ganska fint väder i Falun på lördag och jag håller tummarna att prognosen stämmer för en gångs skull för det skulle ju underlätta enormt för dottern och "mågan", för det kommer visst mycket folk och många som jag aldrig träffat förut, det tycker jag ska bli kul, för jag gillar ju att skapa nya relationer. Idag har det regnat här (som det säkert gjort i resten av Sverige) och maken var "tvungen" att ta en "slappardag", det gick ju inte att vara ute och snickra i SPÖregnet och jag tyckte att det var ett perfekt väder, för maken han inser inte att han inte är en ungdom längre och måste slå av lite på takten, nej det är 240 knyck hela tiden när han håller på! Vi har varit runt lite på olika Loppis och jag konstaterar återigen, att folk tror att det går att sälja vad skit som helst bara man sätter upp en skylt som det står Loppis på! Det värsta, det är när man kommer in i en lokal och det luktar mögel! Inte sjutton handlar jag någonting som det luktar mögel om (ja, förutom mögelost då..) jag tycker att det är äckligt! Nej, nu ska jag bänka mig vid tv:n, det blir ju snart sista avsnittet av "Orkestergraven", filmatiseringen av Unni Lindells bok, jag tycker att det är så bra gjort, jag gillar ju Norska serier så det är en perfekt kväll! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men har du inte nån gräsligt mönstrad skjorta samt likaledes gräsliga shorts? Jag har en pridekrans som du hade kunnat få låna...



    Kram kram!

    2010-07-30 | 11:40:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Tack, va du är snäll, men nu har det fixat sig (tror jag)..

    Ha dé!/Kram

    2010-07-30 | 15:28:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Men vad blir det då???? Jag är ju jättenyfikis! :D



    Kramen!

    2010-07-30 | 16:08:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Morning! Maskerad kan även jag vara utan men kul med temat ändå!

    Orkesterdiket har jag totalt missat! Men jag missar mycket denna sommar...inte ens en loppis har jag hunnit med!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-07-31 | 06:15:28
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Stråhatt med regnbågsfärgad sjal virad runt brättet, fula lila solglasögon, t-shirt med en stor palm på hela framsidan och en lila bastkjol (som blev väldigt gles när jag töjde ut den över min bak..) men just bastkjolen vet jag inte riktigt ännu om jag ska ha och så fick jag tag i en Lei (blomsterkrans) så nu så...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Nu är det inte riktigt maskerad heller, Hawaii är temat för kvällen och du behöver inte vara "utklädd", men jag har alltid lidit av "prestationsångest" på något vis och vill att det ska vara så bra som möjligt.

    Dottern och "mågan" uppskattar om man bara anammat ämnet..

    Ha dé!/Kram

    2010-07-31 | 08:47:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: