Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Äntligen är avresedatumet spikat...

Kategori: Allmänt

...och första hotellnatten inbokad... Det gäller inte mig, utan maken och grannen som ska åka på "gubbsemester"! Meningen var, att de skulle åka Amerikanare, glida lite fint i grannens Pontiac (som jag körde i helgen), men den drar alldeles för mycket bensin och jag kom med idén om att de skulle ju kunna ta vår bil (en Skoda Fabia, diesel), den kommer ju inte att dra speciellt mycket.... De har ju bestämt sig för att åka till Treriksröset och det är ju en bra bit upp dit och grann"kärringen" Carina, hon hoppas att de blir borta i måååånga dagar!! Vet du vad vi ska göra på torsdag morgon, då de har börjat sin resa, frågade hon mig..??? Nej, jag har inte en aning, sa jag.. Jodu, vi ska öppna en flaska champagne och det till frukost! Inte ofta nu för tiden som man äter champagnefrukost!!! Snacka om att hon tycker att vi ska fira att männen åker hemifrån ett tag, (ja, det blir väl några dagar och dessa dagar ska vi njuta rejält hon och jag... Intensiva, det är de båda våra män, det ska hända något inom byggandet hela tiden för att de ska må bra och vi "fruntimmer", vi vill ta det liiiite lugnare och de dagar de är borta kommer vi att ta det preciiiiis så lugnt vi vill! Sommaren är ganska skön ibland.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Så ni blir gräsänkor, va trevligt! Nog kommer ni att ha o göra, inte blir det någon saknad som slår till för några dagars skull. Ibland är det skönt att ta en liten paus från varandra, och ni som verkligen inte varit vana vid att umgås 24 timmar om dygnet, ni har ju haft en stor omställning!

    Solen skiner, jag sitter i skuggan på balkongen,där trivs jag bäst. Har jätteont i kroppen o vet inte varför, nästan så jag funderar på om badet är orsaken, men jag tror o hoppas att så inte är fallet.

    Kramen

    2010-06-03 | 15:28:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Nog kommer vi att njuta...

    Hoppas, att det inte är badet som orsakar din värk (vet av erfarenhet att det kan bero på det) och att du kan fortsätta plaska runt..

    Ha dé!/Kram

    2010-06-03 | 18:09:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Gräsänkor med noll upp-passningsplikt! Det kan bli hur bra som helst m.a.o. Kanske ett antal utflykter med kvinnointressanta mål, shopping och hantverk kanske? Det gäller att ta vara på tiden. Eller bara vara lata går ju också.

    2010-06-03 | 20:27:51
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Du anar inte hur nära sanningen du är...

    Ha dé/Kram



    2010-06-04 | 00:04:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hasse hämtar vagnen, nu drar vi iväg en kortis som vanligt. Önskar dig en härlig helg, kanske blir det ett besök på Falukalaset?

    Kramen

    2010-06-05 | 12:10:45
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Hoppas ni får det skönt, men ni har ju "näsa" för fina platser...

    Ha dé!/Kram

    2010-06-05 | 21:33:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: