Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag har lyckats...

Kategori: Allmänt

...igen.. Att hålla på och greja så jag får så ont att jag kräks.. Har varit ute och målat nu på morgonen/förmiddagen och jag har ju fel på ett nyckelben som jag kan lova, att det känns! Om man inte har haft problem med nyckelben så vet man inte hur mycket man rör på dem hela tiden man håller på (med vad som helst som har med armarna att göra), så fort man rör på armarna så rör sig nyckelbenen... Slutgnällt! Ute är det ett strålande väder och maken, han snickrar och snickrar och det är ju bra, för då är ju han nöjd... Själv ska jag bara ta det lugnt i eftermiddag (ja, efter att jag har hängt lite tvätt, lagat mat och diskat förstås..) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Uff, stackare! Jag har kapat en bit av mitt nyckelben i samband med en axeloperation för artros. Det var INTE skönt. Så jag vet lite om den smärtan...



    Hoppas du i vart fall kan njuta av det härliga vädret! Tack för dina vänliga ord på min blogg!

    Kram!

    2010-06-01 | 12:24:23
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • storasyster säger:

    Hej lillasyster!

    Om du har så ont - varför inte ge ansvaret för tvätthängning, mat och disk till din "över"aktive make?? Då har han ju snickeriet till se´n ;) Du måste lära dig konsten att delegera...

    Kram, storasyster

    2010-06-01 | 13:11:03
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Mmmm...ont gör det!

    Ha dé!/Kram



    Storasyster:

    Är född envis, det väl du..!?

    Att delegera, det har aldrig varit min starka sida...

    Ha dé!/Kram

    2010-06-01 | 18:11:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hoppas du har lite mindre ont idag och att du har kunnat njuta lite av försommaren! Läste Tofflans kommentar här ovan...urk...min vänstra axel mår ju inte bra just nu...

    Läste också om din dag i Sandviken...så härligt ni verkade ha det! Tobo...där bodde min kusin i många år! Hon ja...dom var till oss några dagar förra sommaren, hon var lite ofärdig i höften då...idag kommer hon hem från en höftledsoperation, höften var totalt slut på henne och hon är ändå bara 55...

    Sicket svammel det här blev då, fniss!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-06-02 | 18:23:14
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    I dag har jag tagit det lugnare så det känns bättre..

    Tobo, det var ett ställe som jag aldrig hört talas om, men trevliga människor var det.

    Att bara vara 55 och byta höftled, det måste vara ovanligt, men vilken tur, att det går att göra...

    Ha dé!/Kram

    2010-06-02 | 20:25:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: