Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kärlek är...

Kategori: Allmänt

...väl, när en liten prinsessa äter isglass i skuggan och blir "kulen" och kryper upp i morfars famn och säger..."värm mig" och morfar lägger sina armar omkring hennes lilla kropp och hon bara njuter.... Nu hör det ju till saken, att hennes morfar, han har stora händer och jag menar stora händer! Inte nog med det, de är nästan alltid varma.. Samma morfar kom, faktiskt samma dag åkande på sin motorcykel (han hade varit och hjälpt en granne att flytta en "bautasten", som grannen visste att, om det var någon som skulle klara det, så var det min man..) Han kom alltså åkande, med mopedhjälmen på sig, en sk. "ägghalva", blåbyxor (modell hängselbyxa) och t-shirt och lilla prinsessans kommentar var..."min morfar, han är faktiskt ganska cool"...! Häftigt, att en liten "snörpa" tycker det! Han såg ut som en riktig "hårding" enligt "mitt mått mätt"... Nu har min lille prins kommit från sommarstugan vid västerdalälven, vilken vi var och besökte idag maken och jag och han är nog hungrig för han är lite ledsen... Nu får han minifom, det ska alltså vara bra för hans lilla mage och jag, jag ska strax gå till sängs... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: