Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Kubbturnering"...

Kategori: Allmänt

...med en liten 5-årig tjej, det är inte lätt alla gånger... Efter att vi grillat igår (midsommarafton) så hade vi kubbturnering och vi var ju inte så många, tre i varje lag. Två gånger vann det lag som prinsen var med i och andra gången blev lilla prinsessan alldeles förkrossad, hon kastade sig raklång på gräsmattan och grät så att tårarna sprutade! Sista gången vi spelade, då var det "mågan och morfar som var med i prinsessans lag, prinsen och jag var i ett (dottern började jobba vid 21) och det blev så, att det var prinsen och jag som hade avgörande kast och då kom vi överens han och jag (ja, det var ju jag som föreslog det) att vi skulle "missa" varje kast och till prinsessans stora lycka så vann hennes lag sista matchen! Att sen förklara för prinsen, (så att inte prinsessan hörde), varför man kan göra så ibland, det blev för mig en "flaschback" eftersom yngsta dottern var världens sämsta förlorare i spel då hon var liten och äldsta dottern alltid fick "förlora" bara för att göra sin lillasyster glad.... Ja, om jag ska vara ärlig (och det ska man ju) så ville yngsta dottern väldigt sällan vara med och tävla om hon inte visste, att hon skulle vinna... Konstigt? Ja! Men, hon har ju bättrat sig med åren, det måste jag säga... Midsommarafton var alltså lugn här, vi åt sillunch tillsammans hos dottern och "mågan", sen grillade vi hos oss på seneftermiddagen och på kvällen hade vi alltså kubbturnering... Måste passa på att gratulera våra närmsta grannar som fick en liten dotter den 24:e, samma dag som vår lilla prinsessa har födelsedag! Nu är de små kungligheterna hos fadern igen och blir där åtminstone till i morgon och dottern hon jobbar natt, det ska hon göra i ett par månader nu... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Vi hade barnen som pinn-hämtare och det nöjde dom sej med!

    2010-06-28 | 23:10:04
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Här var det allvarligt spel må du tro...

    Ha dé!

    2010-06-29 | 21:03:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: