Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Miiiiinisemester"...

Kategori: Allmänt

...kan man nog kalla det... Ja, vår resa till Nora som vi gjorde i måndags grann"tjejen" Carina och jag. Vi tog vägen över Skinnskatteberg och Lindesberg dit och jag måste ju säga, att det var fint i Skinnskatteberg och ännu finare i Lindesberg! Lindesberg var väldigt pittoreskt och vackert, där stannade vi och åt en sallad till lunch, vi skulle fika i Nora tänkte vi och äta den berömda glassen.. Nu var det inte alls lika pittoreskt och fint i Nora utan vi blev faktiskt besvikna och ångrade att vi inte stannade längre i Lindesberg, men det får vi göra en annan gång.. Glassen i Nora...ja, den var väl god, men inte var det någon "höjdare" precis, det finns en glass som slår den med hästlängder och det är Slagstaglassen, som finns i och omkring Eskilstuna under sommarhalvåret, den kan jag verkligen rekommendera! Vi var alltså iväg en sväng, det var en dagsresa vi gjorde och vi var så nöjda med det så, skönt att få komma hemifrån en dag, bara "så där".. Idag är jag barnvakt åt de små kungligheterna, var hos dem redan före sju i morse eftersom dottern skulle jobba administrativt idag och just nu är vi hemma hos oss, vi har ätit lunch och få se, om vi går ut en sväng, det beror på om regnet har upphört för det är lite spridda skurar här idag. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Visst är det trevligt med små dagsutflykter! Vi har varit duktiga på såna tidigare, nu känns det mest som att maken bara jobbar på och vi kommer ingenstans. Men vi kanske kan ta igen det lite längre fram då temperaturen i en bil utan AC är lite drägligare. Nu väntar jag på denna så omtalade värmebölja, har städat och fixat för sen tänker jag inte lyfta ett finger utan sitta o flämta på balkongen, haha

    Kramen

    2010-07-01 | 10:08:36
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    jag riktigt gruvar mig för värmeböljan och visst är det trevligt med "minisemestrar"!

    Ha dé!/Kram

    2010-07-01 | 14:23:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Minisemestrar är det enda det blir här också...hund o katt, mage, ekonomi gör att det inte blir nån längre, men man får göra det bästa av situationen! Och i värmen som råder nu orkar jag inget mer heller! Faktiskt badade jag i havet i tisdagskväll! Kallt var det men skönt!

    Du får gratta Prinsessan i efterskott!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-07-03 | 05:22:02
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: