Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

När kommer man att sluta...

Kategori: Allmänt

...längta... Ja, att sluta längta efter dem när de inte är hemma hos modern (de äldsta kungligheterna) och så mormors minste lillprins som bor nästan 10 mil härifrån... Vet, att de små kungligheterna ska tillbringa helgen hos fader och det tycker jag alltid är lika trist, är ju van nu med att det kommer åtminstone en liten kunglightet nedhoppandes utför backen och skiner som en sol då hon kommit in på vår tomt och hon är alltid så positiv att man inte kan låta bli att smittas... Där kan man snacka om positivt tänkande!! På fredag är det skolavslutning på prinsens skola och jag vet inte om jag ska ta mig dit, funderar på om jag ska be att få åka med dottern (har ju ingen bil, den är ju på "gubbsemester"..) Förra året så var de ute och fikade tillsammans dotter, barn och fader, men det skulle visst inte kunna gå att genomföra i år eftersom det är han som har barnen hos sig då... Om det är så, då tycker jag att det är väldigt synd, för just en fika efter examen tillsammans även om man inte lever tillsammans kan ju betyda så mycket för barnen. Men, det har väl att göra med andra inblandade kan jag tro... Roligt skulle det i alla fall varit om man kunde umgås tillsammans just en sådan dag, då det säkerligen skulle varit en väldigt viktig "grej" för de små kungligheterna.... Men, vem är jag, som tror att jag har någonting att säga till om..?!?! Nu sover maken, han ska upp tidigt i morgon bitti, det är meningen att de ska vara iväg innan klockan 7! Har lovat att gå upp tillsammans med honom och fixa smörgåsar, har bla. stekt ägg och så ska det bli några salamimackor också, säkerligen lite ost med... det är ju en bra bit de ska åka och det kommer säkerligen att inbjuda till flera stopp, det är ju så fint "uppöver"... Bäst att man går och lägger sig, klockan ringer ju tidigt för ovanlighetens skull... (Ja, jag vet...maken brukar vara vaken okristligt tidigt, men absolut inte jag!) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: