Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Sommartårta"...

Kategori: Allmänt

...har jag ätit idag och den var jättegod! Äldsta dottern fyller ju år idag och jag hade lovat henne att införskaffa ingredienser till tårta (hon jobbar ju) och det blev en jordgubbstårta och det finns väl inget "somrigare" än det! Annars har jag/vi inte gjort så mycket idag, vi har lämnat in bilen på service, det är ju bra eftersom maken och grannen åker på "gubbsemester" till treriksröset på torsdag, det är ju en bit dit... Kan inte annat än erkänna, att det ska bli riktigt skönt att vara ensam hemma några dagar, att bara göra som jag vill, så som jag har varit van vid att ha det innan maken gick i pension och som jag haft det i mååånga år... Nu går det faktiskt förvånandsvärt bra att ha maken hemma, men det beror väl på att jag knappt ser honom på dagarna eftersom han är ute och snickrar hela tiden... Dottern kom med förslaget att lilla prinsessan nog skulle tycka att det var roligt med en lekstuga, så vi får väl se, det är ju "nästgårds" så han kommer ju i princip att vara hemma om det nu blir så att det ska snickras hos dottern också.. Tänk...jag tror att maken har nedsatt hörsel för nu har han tv:n på så HÖGT att jag knappt "hör" vad jag själv tänker och det som jag kan reta mig på, det är att han tittar på ett amerikanskt program och det är textat...!? Nej, nu ska jag gå och sänka volymen... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Det märks nog först på teven med nedsatt hörsel. Jag har efter ett långt liv i stimmiga barnmiljöer börjat skruva upp teven säger gubben.

    2010-06-08 | 23:51:42
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • TT säger:

    Vilken resa dom ska göra, häftigt!

    Och skönt med lite lugn och ro för dej förstås.

    2010-06-09 | 09:30:36
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, jag har också problem med hörandet, men det jag retar mig på, det är att det ska behöva vara så förbaskat högt när det ändå är text!

    Inte lätt för oss att bli gamla inte...

    Ha dé!



    TT:

    Ja, det är en häftig resa och jag är övertygad om att de kommer att ha det toppen, lika toppen som vi "kärringar" kommer att ha det här hemma...

    Ha dé!

    2010-06-09 | 12:02:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Haha, jag har också en lomhörd karlslok! Härom veckan tvingade jag honom att ha i medel mot vaxproppar i öronen, men han kände ingen skillnad efteråt....

    Så nu åker gubbarna, hur många dagar blir dom borta?

    Kramen

    2010-06-09 | 19:37:13
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Förhoppningsvis...(får man tycka så..?) så blir de borta 5-6 dagar, men man vet ju aldrig med karlar..

    Skönt ska det bli i alla fall..

    Ha dé!/Kram

    2010-06-09 | 20:10:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: