Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En bra dag...

Kategori: Allmänt

...har det varit idag.. Klockan ringde redan före sju i morse för vi skulle vara på friidrottstävlingar senast vid nio... Det var så, att prinsen (märk väl..inte lillprinsen) skulle tävla i friidrott på Lugnet här i Falun och modern skulle vara där hela dagen som funktionär (om man väljer att betala halva avgiften (då "bara" 1.000:-), vilket kanske är just det en ensamstående mor klarar av just då) Och just så var det och därför var dottern funktionär idag alltså, eftersom man förbinder sig att ställa upp som funktionär ett antal gånger under "terminen"..ja, det kan röra sig om tre, fyra tävlingar... Nu gick det ganska bra för dottern idag i alla fal, jag tror att hon var hemma före fem på eftermiddagen och det var ju tur, för då kom hennes älskade lillasyster med sambo och deras lille son, som just idag har fått sitt namn, efter en herrans massa namn hit och dit.. Lillprinsen, han heter nu och för alltid.......TURE! Ja, så kommer min senaste kunglighet och lillprins att heta och jag säger som min granne...mjaaa..det blir vackrare för varje gång jag säger det... Härlig är han den lille plutten och snacka om temperament! Prinsen (d.ä.), han skulle tävla i 60 meter och längdhopp, det slutade med att han hoppade längd och det var han riktigt duktig på, men jag tror allvarligt inte, att prinsen är så förtjust i just idrott, det måste ju finna en hel massa annat som han kan vara intresserad utav. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Tjena! Ture...tycker det är lite roligt hur dom gamla namnen kommer tillbaka! Nån ska ju vara först också!

    Förresten...förkylningen kom av sig...kanske var det allt damm som gjorde sig påmint?!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-03-15 | 17:28:26
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, jag tycker också att det är lite roligt med "gamla" namn, men det tar ju ett tag att "vänja sig" som grannen sa...

    Men, han är en liten Ture och världens goaste sådan!

    Ha dé!/Kram

    2010-03-15 | 18:38:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: