Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Övernaturligt"...

Kategori: Allmänt

..eller..? Maken hade en bästa kompis Affe, som dog för över sex år sedan, han hade en hjärntumör som satt i den främra pannloben och han visste, att det inte fanns något att göra eftersom de tagit bort så mycket som det gick utav tumören.. Vi pratade mycket om döden han och jag och jag frågade honom, om han skulle "komma tillbaka" som något speciellt och han svarade, att ja, det skulle han göra och det skulle vara som en domherre! Mycket för att jag brukade säga till honom att han såg ut som en domherre där han kom, "in med magen och ut med bröstet"! I förrgår när jag låg och vilade lite så tittade jag ut genom fönstret (sovrummet ligger på andra våningen) och på en kal gren högt upp satt en domherre och tittade rakt in på mig.. Hej Affe, sa jag! Talade om för maken att Affe varit och hälsat på och maken blev faktiskt glad, för han vet ju också om vad Affe sa att han skulle "komma tillbaka" som.. Idag sitter maken nere i förrådet och lagar cyklar..!? Ja, han tror ju att det ska komma en vår så småningom! Jag var ner till honom för att tala om att jag skulle gå upp till dottern en sväng och när jag går tillbaka och ska gå upp för altantrappan ser jag något som rör sig svagt i en snöhög bredvid trappan.. Upp ur snöhögen sticker en fågelstjärt! Det är alltså en fågel som har "störtat" rakt ner i snön och ca. 3 cm utav stjärten syns bara och den rör sig liiiite och jag stack ner händerna under snön och tog upp en...domherre! Den andades svagt och jag tog med den ner till maken och vi la den i byrackans gamla hundkorg med lite värmande tyg försiktigt runt den och efter en stund så kvicknade den till och efter ytterligare en stund så vill den flyga ut igen.. Är inte det ett tecken från Affe, då vete sjutton, han vill nog tala om att han vakar över oss och att allt ska bli bra, för det är mycket nu.. Vår nyaste lille prins ligger på BB igen eftersom han fått gulsot och då måste "sola", det är visst något med höfterna också (modern hade stela höfter vid födseln) och de ska kolla upp honom med ultraljud för att se hur det står till och jag hoppas ju att han ska slippa skena, den ska ju i så fall sitta 5-6 veckor och det är ju inte så roligt... Få se, om vi kan träffas i morgon, förhoppningsvis kan vi det... Alltså tror jag, att Affe ville säga, att ta´t lugnt bara, allting fixar sig! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Micke säger:

    Det var som tusan! han kanske inte hade fått nå flyglektioner? hmm, det oförklarliga har ju en förmåga att vara....oförklarligt. hmm

    2010-03-03 | 02:35:58
  • åsa säger:

    Micke:

    Med den störtlandningen kan jag garantera att den inte fått en enda lektion!

    Ha dé!

    2010-03-03 | 07:46:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    GRATTIS!!! Va härligt att läsa att det gick bra och resultatet av vedermödorna är lyckligen född. Hoppas det ordnar sig med höften också, bra att dom är noggranna och kollar ordentligt från början! Det mesta går ju att åtgärda.

    Hoppas du snart får ta den lilla i famnen och snusa bebis!

    Ja du, mamma o jag samtalade om döden och efter-döden och mamma lovade att ge mig ett tecken när hon gått bort. Det var över tjugo år sen och inte har jag sett något tecken...på tal om fåglar, så skulle det kunna vara en sädesärla som vippar på stjärten och visar sig ibland, men jag har aldrig fått rätt känsla för den. Det var ju fantastiskt att ni lyckades rädda den lilla domherren, lite kusligt tycker jag att hela historien låter. Men vackert, hoppas det är som ni tror

    Stor kram till mormor från pörtet

    2010-03-03 | 16:57:14
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Morning! Åh...hoppas ni kom iväg till Gävle igår? Men kanske kunde ni inte hälsa på den lille nye?

    Tror att domherren visste vart den skulle landa!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-03-04 | 06:48:04
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Klart Affe störtar i snön om han flyger med magen in och bröstet ut, det blir framtungt!

    En gammal granne till mej fick sina tre syskonbarn innebrända och dagen efter satt tre småfåglar på hennes fönsterbräda...



    Hoppas ni fått se lillgubben nu, och att han slipper skena!

    2010-03-04 | 09:10:42
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Självklart var det Affe!



    Grattis till prinsen också!



    Kram

    2010-03-04 | 09:29:47
    Bloggadress: http://mumsegum.blogspot.com
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Jodå, vi kom iväg till Gävle och de fick åka hem (ja, de gick ju eftersom de bor 3-4 min. gångväg från lasarettet) så vi fick några timmar tillsammans med den lilla familjen och givetvis är "lill"lillprinsen den vackraste som finns!

    Känns sååå bra att bli mormor igen och jag tackar för gratulationerna!

    Domherrren...jag tror att det är samma som bara för någon timme sedan satte sig utanför fönstret och jag är övertygad om att det är Affe...

    Ha dé!/Kram

    2010-03-04 | 12:48:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Kusin Maria säger:

    Grattis till lill-lill-prinsen! Roligt! Tråkigt att det är problem med höfterna men de är ju så duktiga nuförtiden att det ordnar sej säkert! Min Matilda hade skena för sin höft, det var nåt klickljud som inte lät bra men hon slapp den när hon var ca 3 månader. Och hon mår bra idag!

    Visst sjutton var det Affe som gav tecken från sej! Några år innan bror min dog så pratade vi om döden och lovade varandra att den som dog först skulle komma tillbaka och visa sej för den andra. Och det kan jag lova att han gjorde! 6 dagar efter att han dog så skulle jag och min dåvarande (som året efter skulle bli Matildas pappa) sova. Helt plötsligt hör vi båda att ytterdörren öppnas, stängs, steg hördes genom hallen på det knarriga golvet in i vårt sovrum där min sida av sängen sjönk ner som om någon satte sej där... sen kände jag tre smekningar på min högra kind. Det tog jag verkligen som ett tecken att det finns nåt efter detta. Ingen av oss öppnade ögonen för att titta men vi pratade en hel del om detta efteråt.

    Kramar!

    2010-03-06 | 00:52:56
  • åsa säger:

    Maria:

    Tack!

    Få se, vad "domen" blir angående skena till "lill"lillprinsen, men hur det än blir så kommer allt att bli så bra så!

    Att det var Affe, det är jag övertygad om och att det var L som smekte din kind, det är jag också övertygad om.

    Hälsa moster..

    Ha dé!/Kram

    2010-03-06 | 22:32:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: