Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vasaloppet...

Kategori: Allmänt

..körs idag och jag kan inte låta bli att le lite då jag tänker på vad makens brorson berättade om tjejen han träffat och bjöd ut på fika.. De satt och pratade om allt möjligt och brorsonen sa, att..ja, den här helgen är det Vasaloppet... Jaha, sa tjejen, var det han som "uppfann" Vasaknäcke..?!?! Kan du förstå tant raffa sa han, att jag träffade inte henne någon mer gång... Maken, han har suttit vid tv:n sedan starten och jag tog sovmorgon, gick inte upp förrän halv nio och nu ska jag göra lite brunch hade jag tänkt.. Ute är det ganska molnigt och det var 13,5 minus när jag drog upp rullgardinen, men det ska ju bli varmare och det stämmer, för efter Vasaloppet brukar våren göra sitt intåg. De små kungligheterna har "pappahelg" så det är lite tråkigt, men i morgon är det som vanligt, då börjar skola och dagis efter sportlovet igen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: