Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Helt underbara människomöten....

Kategori: Allmänt

...har jag/vi varit med om idag! Jag och Carina körde ju deras stoooora Pontiac till Sandviken, maken och Jim körde en Pic Up som skulle säljas till den som vi skulle till i Sandviken. Har aldrig i hela mitt liv varit i Sandviken annat än då det var uppvisningar på Dojon (yngsta dottern instruerade i jujutsi i flera år) och så har vi varit där och kollat på teater (stor)prinsen och jag för några år sedan. Nu hamnade vi hos en man, som förövrigt hette Jan, men kallades Janne och han skulle ha kunnat vara Kalle Moraeus lillebror, så lika var de.. Det var ett till par där hos honom, som kom från Tierp (eller rättare sagt ett ställe som hette Tobo?!) Och som vi aldrig träffat förut, men det var ingen anledning till oro, de var hur trevliga som helst! Denna Janne, som vi var hembjudna till innan det blev cruising, han var bara så enormt härlig, han bjöd på ALLT! Han hade införskaffat kött och lagt i olika marinader, kött som han kommer att få äta varenda dag i veckan, så mycket fanns det! Potatis, grönsallad, potatissallad, vitlöksbröd, öl och cider (och snaps) hade han också fixat, det var bara att ta för sig (nu körde ju jag då...) Dessutom så kom det två "raggare" lite senare och de hade gitarren med sig så då.............. Har haft en såååååååååååååå rolig eftermiddag/kväll och jag har fått skratta så jag blev hes (ja, det kanske också beror på att vi sjöng så det ekade emellanåt)... Är jättetacksam, att vi fick följa med till Sandviken och få träffa alla dessa underbara människor, det kommer jag att leva länge på... Jim, Carina och maken, de var väldigt "lättsövda" när vi kom hem 23.36! (Ja, de hade ju blivit bjudna på både det ena och det andra...) Nu ska jag också gå och nanna kudden tror jag.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: