Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Sture Bergwall", "Thomas Quick"...

Kategori: Allmänt

...eller vad han kallar sig... Säger, att han är oskyldig till alla de mord han dömts för och räknar med att vara en fri man inom kort...!?!? Man kan ju undra, var de "riktiga" mördarna befinner sig, de har ju haft hur mycket tid som helst på sig att "försvinna" eftersom Bergwall/Quick erkände alla morden.. Mats Alm, han kommer säkert att bli fri snart, det går ju inte att bevisa hur Linda Cheng dog... Det är nog fler än jag som är övertygade om att det är han som bragt henne om livet och att en sådan person ska gå omkring på gatorna, det gör mig lite nervös.. Tänk, Bergwall/Quick och Alm i samma stad, det känns ju inte speciellt roligt... Det som retar mig mest, det är att båda två kommer att få en massa pengar och då menar jag en massa pengar utav staten och staten, det är vi! Jag blir så heligt förbannad när jag ser och hör honom på tv, han har ju erkänt och helt plötsligt så läggs hela "skulden" på andra, han har varit så drogad att han inte har haft en aning om vad han sagt enligt honom själv, men han måste väl för sjutton haft någon "klar" stund och jag tror ju, att även om han inte begått alla morden så är han inte oskyldig.. Ja, det är ju vad jag tror och det står jag för! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Det är magstarkt att svälja att det fanns en livförsäkring på någon miljon som Mats Alm får ut om han döms enbart för skändning av död person, vilket det ser ut som just nu i alla fall. Han får en miljon efter Linda, de pengarna tillfaller inte hennes son utan Mats står underligt nog som förmånstagare läste jag i någon tidning. Svårt det här med rättvisa.

    2010-05-29 | 00:05:59
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning Vädertanten! Är ibland lite av en sån jag också...Hoppas ni får en härlig cruising! Var några år sedan jag åkte runt...fniss!

    Är helt övertygad om Mats skuld...helt jäkla otroligt! Quick...vad ska man säga?!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-05-29 | 06:24:03
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Det finns nog ingen som tror, att Mats Alm INTE bragt Linda om livet, men våra lagar, de är ju som de är...

    Tänk, om "Triaden" kunde göra det som Mats Alm påstod att de hade gjort, alltså att de gör det när han frias....

    Ha dé!



    Rankan:

    Att Mats Alm är skyldig, det är jag övertygad om, att Quick/Bergwall (eller vad han heter denna vecka), att han är skyldig till en viss del utav brotten, det är jag också övertygad om!

    Ha dé!/Kram

    2010-05-30 | 00:36:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    apropå Quick,tänkte härom dan på att Han borde väl betala skadestånd till staten, o till alla "offers" anhöriga som blivit lurade på sina mördare sas- allt han kostat iom alla utredningar o rättegångar osv,osv- Samt hindrande av brottsutredning eller nåt eftersom ingen letar efter de som verkligen tog livet av alla?Och även om man är helt bort ai skallen av droger,varför får man för sig att erkänna alla mord ? mycket skumt. Och Alm,ännu skummare nästan? Skrämmande typ.

    2010-05-30 | 01:14:11
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Det där med att Quick/Bergwall skulle betala staten vad han kostat, det har jag tyckt hela tiden och framförallt till efterlevande anhöriga till alla "offer"..

    Han kommer ju att bli mångmiljonär så nog finns det pengar att ta av...

    Alm...ryser bara jag tänker på honom!

    Ha dé!

    2010-05-30 | 12:44:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: