Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Anställningsintervju"....

Kategori: Allmänt

...kan man säga att maken var på i morse.. Jag såg en annons i ett lokalt annonsblad, att det skulle startas upp en verksamhet här i Falun som ska bestå av "ålderspensionärer" och "avtalspensionärer". Tyckte att annonsen var som skriven för maken, (som har svårt att inte ha något att göra) så jag skickade ett mail efter att ha pratat med honom och som sagt var, i morse var han på intervju.. Han var lite nervös, kunde inte få i sig någon frukost och för honom var det en ny känsla tror jag, eftersom han var så säker i sitt yrke och hade hållt på med det i närmare 35 år och han har aldrig förr varit på någon anställningsintervju så förstod jag honom. Allt gick bra och det blir nog så, att han kommer att jobba så mycket som han själv vill och det är olika arbetsuppgifter, allt från att snickra, skotta snö, handla åt folk och ja, det är allt mellan himmel och jord.. För maken tror jag att det kommer att bli ett "lyft", det är nog inte så jäkla lätt att gå i pension, även om han tycker att det är skönt att slippa jobbet så är det en väldig omställning och kan han få jobba lite "som han vill" så mår han säkert bra och han är ju väldigt flexibel, kan otroligt mycket om väldigt mycket. Tänk, det är snart ett år sedan han gick i pension, vart tar tiden vägen? Ute har det varit "natt hela dagen", snöslask och allmänt tråkväder och eftersom det tydligen ska bli lite kallare så lär man väl flyga på ar***et om man går ut, tur att man har "dobbar" på kryckorna! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Önskar att det fanns nåt för 48-åringar i Uppsala... Men kul för maken, håller tummarna att han får nåt kul att göra! :D



    Kramen!

    2010-11-15 | 19:28:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • TT säger:

    Vad kul för maken. Önskar att det fanns sådant här, det skulle passa perfekt för den här mannen också som inte vill vara stilla och ändå inte får jobba.

    2010-11-15 | 21:41:48
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • SoP säger:

    Men vilken jättebra grej ! :-)

    2010-11-16 | 03:37:12
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Du ska se, att ditt drömjobb finns där, det tar bara lite tid för Uppsala att fatta det..

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Inte roligt med karlar som har en massa överskottsenergi..

    Ha dé!/



    SoP:

    Ja, det är ett jättebra "tänk", för det finns så många som går i pension vid 60 och har så mycket kvar att ge..

    Ha dé!

    2010-11-16 | 13:30:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Perfekt! Här går min gubbe hemma och söker alla jobb han kan, men han är ju inte pensionär så han platsar nog inte på just det stället...

    Han måste ha ett heltidsjobb med en lön man kan leva på,,,inte det lättaste vid hans ålder...

    Känns konstigt att ha honom hemma hela dagarna, lite samma situation som du hamnade i, jag bara hoppas att det inte ska vara så länge, haha

    Kallt och frostigt men underbart soligt idag, även katterna sprang ute och spanade in småfåglarna

    Kramen

    2010-11-16 | 15:52:35
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Hoppas verkligen att din Hasse hittar ett jobb snart och ett välavlönat förstås!

    Min make är ju "avtalspensionär" och i sin "bästa ålder" så det var ju jättebra att jag såg annonsen och du..jag förstår att du kan tycka att det känns konstigt att ha Hasse hemma hela dagarna/veckorna, men man vänjer sig...

    Ha dé!/Kram

    2010-11-17 | 10:34:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vad bra att du uppmärksammade annonsen. Jag tror att karlar har det svårare när de går i pension än vi fruntimmer. Vi har ju alltid massor att göra innanför hemmets väggar och i regel har vi även hobbies som vi kan fördriva tiden med men karlar har oftast sitt jobb och sen inget mer. Och de vill ju göra nånting. Jag hoppas verkligen att han kommer att trivas med sin sysselsättning och kanske han får nån krona för besväret också. Min gubbe skulle inte klara av att gå hemma och inte ha något att göra så jag tror han skulle söka sig något liknande. Annars så skulle han ligga i soffan framför tv:n eller sitta vid datorn och spela "Bejeweled Blitz" på facebook. :-)

    Kramen.

    2010-11-17 | 15:01:04
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: