Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Väntar på att första snön...

Kategori: Allmänt

...ska komma.. Enligt alla prognoser så är den ju på G och som det blåser så står det nog inte på! Har en dag idag, som jag bestämt att jag ska göra "minsta möjliga", har ingen som helst lust till någonting, ska kanske titta på en film (något jag aldrig brukar göra mitt på dagen) bara det är väldigt ovanligt för mig men va sjutton... Ja, göra "minsta möjliga"...har ju bäddat, gjort frukost till oss båda, fixat lunch och diskat, det blir ju saker gjorda hela tiden (i alla fall för mig, det är ju annat med maken, han kan konsten att göra "absolut ingenting" när han sätter den sidan till..) Hade de små kungligheterna här igår eftermiddag/kväll och de fick bestämma middagen och även tillaga den, gissa vad det blev? Jo, tacos förstås! De åt så jag trodde att de skulle spricka tillslut och att det är en av favoriterna, det kunde man inte undgå att se! Prinsen, han var på återbesök hos doktorn igår, de skulle kolla upp hans astma och så var det det där med vikten... Han är ju smal som "ett spöregn" och har legat lite för mycket i underkant enligt alla tabeller och han var lite orolig att han inte skulle ha gått upp i vikt, något som doktorn hade varit noga med att påpeka att det var tvunget, annars så kunde det bli näringsdrycker och sådant som en 8-åring kanske inte gillar så vidare värst... Nu visade utandningsprovet att astman inte förvärrats (tack gode gud att han inte reagerar på "marodören" Elvis), han hade även gått upp lite i vikt och han var så glad min prins, det riktigt strålade om honom efter läkarbesöket! Han är ju fortfarande så smal så smal och han drar iväg på längden och ser ju ännu smalare ut då... Huvudsaken, att de mår bra de små kungligheterna, lillprinsen i Gävle har ju ont i munnen eftersom det är nya "bissingar" på gång, men det går ju över med tiden.. Nej, nu ska jag lägga mig i soffan och bara va ett tag... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Så skönt att det var bra ställt med Prinsen! Jag väntar just nu på att min doktor ska ringa och ge mig provresultaten från förra veckan. Snön, däremot, väntar jag INTE på - det snöar för fullt... :-(

    Kramen!

    2010-11-09 | 16:51:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Hoppas du får bra svar från doktorn och du..nu har ovädret kommit!

    Ha dé!/Kram

    2010-11-09 | 17:12:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Vad skönt det lät att titta på film mitt på dan. Det måste jag testa nåt tag. :-)

    Nog är det bekymmersamt då nån är för smal men det är inte bra för barn med övervikt heller.

    Min sambo är trådsmal och har alltid varit. Han kan äta vad som helst och ökar inte ett gram. Hur ser föräldrarna till Prinsen ut? Annan släkt?

    Nä nu är det läggdags för mig.

    Kram.

    2010-11-09 | 22:43:55
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • TT säger:

    Min yngsta dotter har alltid varit så himla smal, inte ens tights satt bra på henne när hon var liten och hon är fortfarande gåtfullt mager men mår bra.



    Konstigt det där med huvudvärken vid seansen... jag har ju gått några gånger förut och det är alltid lila pirrigt.

    2010-11-10 | 07:16:16
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Vår prins, han föddes 11 veckor för tidigt och har alltid varit ganska "smal" och väldigt aktiv så det kan ju finnas ett samband där, ingen av föräldrarna är extremt smala utan mer "normala"...

    Huvudsaken är ju att prinsen mår bra!

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Det besöket på seans, det blev väldigt speciellt och jag är övertygad om att det var "telepati" mellan prinsen och mig..

    Ha dé!

    2010-11-10 | 09:33:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: