Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är man "normalbegåvad"...

Kategori: Allmänt

...om man uttrycker sig som den vuxna person gjorde på hockeymatchen mellan Brynäs och Djurgården som Toralf med vänner var på..?! (Alltså från glada Hudikteatern) Att som vuxen person säga till en utvecklingsstörd som håller på motståndarlaget,att..."man måste vara mongo för att hålla på Brynäs", det var bland det värsta jag hört faktiskt och jag blev så illa berörd och så ledsen när Toralf sa till sin vän Bosse, att "det är inget att bry sig om, man ska inte lyssna" och dem kallar man för utvecklingsstörda! Nej, fy fan rent ut sagt! Synd, att de inte zoomade in den person som sa så elakt till Toralf och hans vänner! Det finns just nu inget program, som jag skrattar så gott när jag ser på och som jag blir så rörd åt och jag fullkomligt älskar Bosse Östlin, inte bara för att han är från samma "by" som maken, utan för att han är så underbar! "Det finns 52 folk i USA"....Helt underbart! (Toralf berättade ju att det fanns 52 delstater..) Tänk ändå, att det fortfarande finns vuxna människor, som säger sårande saker till de som är utvecklingsstörda, förståndshandikappade, funktionshindrade mm.mm... I min värld så existerar inte det, att man vräker ur sig vad som helst, man sårar ju folk.. På City Gross, här hemma, (nästan på min gata i stan...) Där jobbar en "kille", ja, han är snart 50 år (han fyller faktiskt nu i slutet av månaden) och han har hand om kundvagnarna bla. och vi är kompisar han och jag, jag brukar alltid prata med honom och berömma honom för det jobb han gör och han gör ett enormt bra jobb! Kramar får jag och tjejer, det älskar han, han kan stanna upp mitt i en rörelse om det kommer en snygg tjej och går förbi och jag blir så glad för hans skull.. Han håller på Leksand, Mora och Brynäs i hockey och jag har talat om, att.."det är ju det bästa laget som vinner och man kan faktiskt hålla på mer än ett lag"! En Brynäsmössa har han fått av maken och mig för ett par år sedan (maken håller på Brynäs) och han blev så otroligt glad för den och visst, den kostade ju, men det är han värd *A* och jag vet, att utan honom så skulle det vara mycket tråkigare att åka och handla och kram, det fick jag senast igår och maken som var med, han fick en "halvkram", en lite mer än klapp på axeln och det blev vi glada åt båda två. Nej, fy sjutton för de som inte respekterar att det finns "annorlunda" människor i vår omgivning, att de inte inser, hur mycket de "annorlunda" människorna har att tillföra i "vår" värld! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag följer ju inte denna TV-serie då ;-) , även om jag sett nåt avsnitt, men fy faderullan så jävla elakt sagt! Det var verkligen synd att de inte zoomade in IDIOTEN - för i det här fallet var den sk normalbegåvade en riktig IDIOT.

    Kram på dig!

    2010-10-06 | 09:43:41
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jadu, idiot det är bara förnamnet!

    Jag blev så förbannad när jag hörde vad idioten sa och så ledsen när jag såg hur mycket de utvecklingsstörda tog åt sig, det ska tamejf-n inte vara så!

    Ha dé!/Kram

    2010-10-06 | 11:22:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • sop säger:

    :-)Tja, som du såg hos mig,vi har samma åsikt!

    2010-10-07 | 00:08:06
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Det är ju bara inte sant!!! Fy f...n! Jag såg lite av programmet igår men just det missade jag! Kanske tur det....

    Meeen.....stort grattis till dig som fyllt år!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-10-07 | 04:34:24
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Ja, vi hade det och det gläder mig..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Visst är det otroligt vad vuxna människor kan vräka ur sig!

    Tack för gratulationen!

    Ha dé!/Kram

    2010-10-07 | 09:30:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: