Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Då har man blivit ett år...

Kategori: Allmänt

..äldre igen då... Kan inte fatta, att man blivit så gammal som man är (56)! Känner mig inte så gammal i min själ utan där är jag fortfarand ung... Rent fysiskt med min skröpliga kropp, där är jag "som vanligt" som en pigg 97,5-åring! Blev uppvaktad igår utav mina nära och kära, de små kungligheterna hade gjort så fint åt mig, prinsessan hon hade ritat mormor och morfar så fint så och prinsen hade skrivit ett brev till mig där han bland annat talade om, hur mycket han älskar mig! Han är alltså inte besviken på mormor för att jag "tvingade" honom att gå till skolan i torsdags, utan han var faktiskt lite "stolt" att han var dit och det är så han fungerar, struktur och att man inte "går tillbaka" och låter honom få som han vill, utan för varje gång så stärker det honom, fast ett mormorshjärta blöder kan jag lova... Han är väldigt speciell vår prins och det krävs mycket förståelse från oss vuxna i hans närhet och det , det får han... Idag är det mulet här, det är ganska varmt, omkring 8-9 grader, men det blåser och då blir inte mina leder så roliga att ha att göra med, stela och onda... Maken är till grannen Jim och hjälper honom att ta bort en massa stubbar, det ska väl vinschas och ha sig antar jag, det är bra att det har lite att göra.... Vi hade en jättefin dag vid Hälsingekusten i lördags då vi hämtade maken, solsken och hyfsat varmt, vi kom inte hem förrän vid midnatt så det blev verkligen en heldag. Maken hade haft det jättebra tillsammans med sin storebror, det hade inte blivit så mycket fisk, men sik, öring och abborre, det har jag i frysen nu, lagom till maken och mig.. Det var nog skönt för de båda bröderna att få vara ensamma, utan oss "ruggugglor" i några dagar och ha möjlighet att prata gamla minnen sedan ungdomen då de var på "raggen" i Hudik.. Ja, maken verkar då nöjd i alla fall. Nej, nu ska jag göra lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Grattis!



    Man är ju inte äldre än man känner sej! :o)

    2010-10-05 | 11:45:53
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Många kramar och grattis i efterskott! :D

    2010-10-05 | 14:16:59
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:

    Just det och jag känner mig inte så gammal som jag faktiskt är...

    Ha dé!



    Tofflan:

    Tack så mycket!

    Ha dé!/Kram

    2010-10-05 | 14:24:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Jag hänger ju strax på låset jag också, är drygt en månad yngre än du! Härlig historia med killen som jobbar i affären, önskar man fick se flera sådana! Jag har lite problem med mataffär nu, närmast har vi till Smedjebacken, men tycker varken Konsum eller ICA håller måttet där. Vi hade en helt otroligt fin Konsum i Grängesberg och så har vi Coop Extra som vi åker till ibland. Citygross skulle jag gärna ha på närmare håll! Imorgon får vi åka o veckohandla, vi får väl dra sticka om vart vi ska ta vägen...

    Kramen

    2010-10-07 | 13:19:01
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ingrid ♥ säger:

    Grattis i efterhand.

    Kram Ingrid

    2010-10-07 | 22:24:42
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här: