Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ny vecka...

Kategori: Allmänt

....nya möjligheter och nytt modem.. Ja, jag ska hämta ut ett nytt modem idag (3:e eller 4:e jag har tappat räkningen) och det återstår att se, om det kommer att fungera som det ska ett tag igen.. Gav mig inte när det gällde Tele-2 utan sa, att det tamejf-n var på tiden att de tog mina många felanmälan på allvar, det är ju trots allt någonting jag betalar för och då ska det fungera också! Efter många om och men och över två veckors felsökning hit och dit, massor med sms till mobilen så kom ett meddelande att ett nytt modem skickats...(jag har ju sagt det hela tiden, att det var modemet som krånglade!) Som sagt var, idag ska jag hämta det på posten.. Mulet är det här idag, varmt, nästan fem plusgrader och det tackar man för. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, mer än åka och handla, det är så tomt i kylskåpet att råttorna gråter! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Välkommen hem kära du! Tyskland avklarat hör jag. Flensburg tror jag vi också besökte på vår smekmånadsresa för hundra år sen (tredje maken i ordningen).

    Helgen bjöd på kanonväder, gläds åt dem som var lediga och kunde njuta av den.

    Hasse är iväg o handlar sista gardinstången, däremot är fönsterputsningen inte ens inritad i almanackan än, "ler"...

    Kram från pörtet

    2010-10-18 | 13:44:25
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tofflan säger:

    Håller tummarna för att skiten, f'låt modemet funkar som det ska när du har installerat det. Sånt här kan göra mig lika arg som... försäljare! ;-)



    Kramen och lyckospark!

    2010-10-18 | 14:53:06
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi på jobbet säger:

    Hoppas nu allt går bra med det nya modemet!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-10-19 | 11:11:34
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Åh har du varit på resande fot! Har aldrig varit i Tyskland så jag är verkligen ingen globetrotter men kanske hinner man dit innan man lägger näsan i vädret. :o)

    2010-10-19 | 11:58:23
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Maken var i Flensburg och jobbade då vi träffades, så det är lite speciellt för oss (nostalgi du vet..)

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Jadu...en timme fungerade skiten!

    Om inte jag får minst en hjärnblödning när det gäller bredband och modem, ja då då vet inte jag..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jag tror att allt som heter bradband och modem är allergisk mot mig..

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Jag kan verkligen rekommendera Tyskland, det är jättefint, bara man tar sig ifrån motorvägar så finns det hur mycket pittoreska ställen som helst.

    Ha dé!

    2010-10-19 | 13:04:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Kan inte annat än skratta då jag läser den här. Vi bytte också modem då våra ledningar krånglade. Fick långa uppehåll då internetuppkopplingen inte fungerade... men i slutänden var det ju ledningarna det var fel på...

    2010-11-08 | 09:46:35
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här: