Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Förvånansvärt pigg..

Kategori: Allmänt

..har jag känt mig idag.. Förkylningen är ju fortfarande kvar och jag tackar fortfarande gud för nässpray, hade inte det funnits så hade jag inte känt smak på någonting jag ätit eller druckit.. Idag var vi faktiskt iväg och åt lunchbuffét tillsammans med grannarna Jim och Carina, vi har ett så kallat "restauranghäfte" med rabatter som tex. "2 för 1" och det är ju jättebra och billigt, vi äter oss proppmätta för 40:-/st och jag lovar, man är inte hungrig när kvällen kommer.. Nu gjorde ju jag kålsoppa idag eftersom jag kokade fläsklägg igår, så jag tog ju reda på spadet och fixade i lite smått och gott och så stekt kål förstås och maken, han blev sååå lycklig! Är det någonting han älskar, så är det kålsoppa! I Hudiksvall, där säljs det kålsoppa på höstmarknaden och jag skulle tro, att det kan vara marknad nu i helgen kanske... Vi får väl leka vår egen marknad här hemma på gatan istället, för jag lovar, min kålsoppa, den är go den! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Sorry Åsa...marknaden var förra helgen!

    Läste ditt förra inlägg...så sorgligt med väninnans make...

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-09-18 | 08:06:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, du ser, men jag var nära i alla fall....

    Alltid sorgligt när älskade människor går ur tiden, men man får se till allt positivt som varit.

    Ha dé!/Kram

    2010-09-18 | 10:45:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: