Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Hubba Bubba"...

Kategori: Allmänt

...lycka.. Vår lilla prinsessa har lärt sig att blåsa bubblor med tuggummi! Igår kväll så fick hon ett tuggummi utav mig och hon försökte och försökte och visst...några misslyckade "bubblor" blev det.. Jag lovade henne att jag skulle införskaffa Hubba Bubba till idag, för det är jättebra att blåsa bubblor med och nu på eftermiddagen har vi tuggat och blåst prinsen, prinsessan och jag och gissa, om hon är duktig! Vi har skrattat och blåst och jag kommer så väl ihåg då mina döttrar lärde sig konsten att blåsa bubblor, hur stort de tyckte att det var, prinsessan hade nog exakt samma känsla tror jag.. Morfar, han stod över (fegisen).. Nu har dottern hämtat de små kungligheterna och nu ska maken och jag försöka kurera oss för vi har blivit kanonförkylda båda två med halsont och det bådar ju gott, alla vet ju hur sjuk en karl blir när han har en förkylning.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning o tack för dina goa rader hos mig!!

    Bubblor...jag minns när jag var lite o lärde mig blåsa dom, sicken lycka!

    Meeen...krya på dig!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-09-15 | 06:53:49
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag minns också hur det var att helt plötsligt kunna blåsa bubblor, lycka!

    Ska "kurera" mig så gott det går idag...

    Ha dé!/Kram

    2010-09-15 | 09:55:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Så mysigt! Men vilken fegis-gube som inte vågade vara med och blåsa bubblor!



    Krya nu på er båda två! Den som har lägst feber lagar mat, eller hur?

    2010-09-15 | 12:46:21
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag vet faktiskt inte om maken kan blåsa bubblor..

    Lägst feber, det har maken, men du vet..

    Ha dé!/Kram

    2010-09-15 | 14:58:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: