Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Ja, jag vet att jag är dum"...

Kategori: Allmänt

...som ÅTERIGEN suttit i telefonkö till Tele-2..! Men nu jäklar var jag inte go att tas med, det kan jag lova och nöjde mig inte med "support", utan nu får de tamejf-n göra nåt åt saken! Killen jag pratade med, han lät lite förskräckt för som sagt var, det är morgon och jag har väl aldrig varit känd som den med bra morgonhumör... Nu ska alltså en reparatör höra av sig och det blir väl under dagen och han kommer att ringa på mobilen och jag undrar ju, om jag ska vara tvungen att hålla mig hemma hela tiden..? I flera dagar har det varit så, att helt plötsligt har inte internet fungerat, jag har startat om modemet efter konstens alla regler och så har jag kommit ut på nätet i en kvart ungefär, sen så helt plötsligt har jag inte det! 7 gånger utav 10 har det varit och det måste ju vara modemet som det är fel på, det verkar nästan som om det är något som är glappt...(inte bara i huvudet på mig). Ska prata med yngsta dottern och mågen i helgen, (ja, mormors lillprins Ture kommer och som jag har längtat, det är alldeles för lång tid mellan gångerna vi ses) och höra vilket mobilt bredband de kan rekommendera, har pratat med äldsta dottern också, men jag som inte vet ett "jota" om sånt här, jag måste få höra från lite olika håll och är det då något bolag som de tycker lika om så... Idag ska jag inte göra någonting har jag bestämt, städade och grejade igår så jag blev helt invadiliserad och bestämde att, idag blir det att ta "komp"... Vi /maken och jag) ska nog iväg och titta efter en ny matta till sovrummet, har nytt överkast i beige och kuddar i brunt så nu har jag (!) bestämt att det ska vara en beige matta och då gärna en "ryaaktig", få se vad vi hittar... Nej, bäst att göra sig redo för dagens strapatser, vem vet, det kanske dyker upp en reparatör eller så fixas det väl via telefon.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: