Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Jaha, vad ska du titta på ikväll...

Kategori: Allmänt

..då"? Det brukar maken fråga varenda kväll och då menar han tv:n.. Ja, jag vill (ska) titta på "Himmelblå" på ettan klockan nio sa jag och hans kommentar.."ska du se på sån´t skit"?! Jaha, sa jag..har du sett på det någon gång? Nej, sa han..(?!) Hur kan du då säga att det är skit, om du inte ens vet vad det handlar om? Jamen...sa han och då blev jag liiite irriterad och liknade det han sa med att, om de små kungligheterna säger att de inte tycker om en maträtt, då säger du att de inte kan säga så eftersom de inte smakat...det är ju faktiskt samma sak..eller? Nu har ju vi en tv i sovrummet också så klockan nio går maken en trappa upp och tittar på det han vill, för tv:n här nere, den tittar jag på! Ibland så blir jag så..... Snacka om I-landsproblem.. Läste i tidningen idag, att Mats Alm vill bli benådad, han har ju ett par månader kvar att avtjäna och det är väl lika bra att han får nåd för det finns väl ingen plats för honom i fängelse, det är ju "överbelagt" och det kostar ju bara staten (oss) en massa pengar. Läste också, att Bandidos är spekulanter på en idyllisk Rättviksgård och kommunen vill ju absolut inte ha dit dem! Säljaren, (en kvinna som bedrivit hotellverksamhet i Rättviks kommun), hon bryr sig inte om vem eller vilka som köper gården och jag kan faktiskt förstå henne eftersom kommunen gav en annan hotellverksamhet 2 miljoner kronor och hon fick ingenting! Nu kan ju kommunen stå där, med "skägget i brevlådan".. Förstår ju att de inte vill ha dit ett kriminellt gäng, men som säljare så struntar man nog i vem som köper, huvudsaken att man får ut det man vill ha.. (Om vi skulle sälja vårat hus, då skulle jag nog inte bry mig så mycket vem som köpte, har man väl bestämt sig så vill man nog bara iväg tror jag.) Nej, nu börjar det dra ihop sig till mitt program så... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Helt klart är det en fördel att ha flera TV-apparater i hushållet! :D

    2010-09-02 | 21:35:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Äntligen kom jag in hit...jag har haft problem med bloggen...

    Trots att du ingen inspiration har får du till ett långt o bra inlägg! Hos mig blir det nästan stillestånd! Och den andra bloggen jag har så är det full valrörelse i just nu...den diskussionen ger jag mig inte in i....

    Önskar nästan att jag hade börjat till på Himmel blå...

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-09-03 | 04:55:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, annars får man ju lov att ta hänsyn precis hela tiden och det kan ju bli lite jobbigt..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Visst är det väl lite stiltje på bloggandet, men så är det väl för de flesta emellanåt..

    Himmelblå, det är en bra Norsk serie tycker jag och det är synd att det bara är ett avsnitt kvar, men maken är väl glad över det...

    Ha dé!/Kram

    2010-09-03 | 08:20:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Vi hade samma problem med att MC-gäng försökte köpa olika hus i Surahammar när vi bodde där men jag känner att om jag skulle sälja skulle jag för mina grannars skull verkligen försöka att inte sälja till sådana gäng, vet inte om jag skulle sova gott efter det...

    2010-09-06 | 08:35:42
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • TT säger:

    Himmel blå kan köpas på DVD!

    2010-09-06 | 08:36:16
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • sop säger:

    Åh,jag "älskar" Himmelblå :-) Sa härom kvällen till Sambon:kan vi inte flytta till en pytteliten norsk ö mitt i ingenting ? Han ville inte det. Han vill inte bo i Emmerdale heller,konstig karl ;-) Vi har Tre tv-apparater,två dvdspelare( ena inspelningsbar) o inbyggd video i ena tv´n. Urs så bortskämda.

    2010-09-07 | 23:39:22
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här: