Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Minen på dottern...

Kategori: Allmänt

...var obetalbar då hon såg mig och min kompis Carina igår kväll.. Dottern med kompis var på kryssning med Cinderella, de åkte på en så kallad "studs", det vill säga, att man går aldrig av båten när den kommer till hamn, utan man får hålla sig i hytten tils båten avgår igen och kryssa en vända till.. Jag och Carina bestämde oss för att överraska dem och det var i början på augusti och tänk, att vi har inte försagt oss en enda gång! Skjutsade ju ner de båda tjejerna till bussen i fredags och sa, att jag var så avundsjuk på dem och de hade under bussresan sagt, att de tyckte så synd om mig, att nästa kryssning då skulle jag få följa med... Visste ju inte vilket hyttnummer de hade, men jag visste att vi skulle bo på samma våning så jag gick till informationen och frågade (fast jag visste ju vilket svar jag skulle få) om det fanns någon chans att få reda på deras hyttnummer, men det gick ju inte! Men, tjejen i informationen, hon ringde till deras hytt och sa, att det fanns några som ville tala med dem och att dessa personer ville att de skulle komma dit (till informationen)... Vi stod och väntade, Carina och jag och vi hade "gömt" oss så att jag skulle kunna ta ett bra foto på deras miner när de såg att det var vi och jag lovar...de blev överraskade och jätteglada! Så, nu har vi ätit gott och druckit ännu godare, jag bara älskar froozen strawberry daiquri, det är ju såååå gott! MEN....den förbaskade bussresan till och från kan ju göra vem som helst helt knäpp! Tänk, att det ska ta så förbaskat lång tid att ta sig dit och hem... Roligt har vi haft, men vi har kommit underfund med, Carina och jag, att vi har nog gjort "den där" grejen ganska klar, för vi är så slut nu ikväll, taskigt sovande gör ju att man blir alldeles konstig och som sagt bussresan....(den tar så onödigt lång tid att man blir så trött bara för det... Men, nu har maken i alla fall fått fiiiiin whiskey utav sin (snälla) fru, salt lakrits med faktiskt! Glad blev han också när jag kom hem, man skulle kunna tro att jag varit borta hur länge som helst, nu blev det ju bara 1,5 dygn sammanlagt... (man saknar inte kon förrän båset är tomt heter det ju..) Nu ska jag gå och lägga mig, är jättetrött! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken kul grej att göra!!! :D Jag lovade min Anna en strawberry daiqury i somras, men det blev inte så... Får försöka bjuda ut henne nån gång snart i stället så hon får prova!



    Kram kram!

    2010-09-06 | 08:01:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Ja, det var kul och bara det, att vi kunnat hålla tyst om det så länge...

    Froozen strawberry daiqury, det är gott, enormt gott! (Men man får dricka sakta, annars finns det risk för "brainfreeze" och det gör ont..)

    Ha dé!/Kram

    2010-09-07 | 12:46:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Vilken trevlig överraskning! Låter som om Ni alla hade kul på resan. Kanske blir det en resa snart?

    2010-09-07 | 22:19:49
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Javisst hade vi kul på resan, men nu lär det dröja till nästa gång, bussresan till båten och hem är fruktansvärt lång och tråkig./ Ha dé!

    2010-09-08 | 09:42:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Jag förstår att det blev en trevlig resa! Men jag håller med dig, fy för dom långa besvärliga resorna innan man väl är ombord på båten!

    Nu börjar flyttröran här så det blir nog lite avbrott igen är jag rädd, stora lasset går på torsdag så nu packas det!

    Ha så gott, och kramar från pörtets villervalla

    2010-09-11 | 20:12:20
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: