Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

4 April...

Kategori: Allmänt

...är det och maken fyller 62 år idag!
Helt otroligt, att man är gift med en så gammal "gubbe"..
Bra väder har han på "fylleridagen", solen har tittat fram och det är nästan 10 varmgrader!
Har faktiskt köpt en tårta till kaffet på eftermiddagen då dotter och små kungligheter kommer för att uppvakta, har slutat med att göra hemgjord tårta, inte bara för att jag är lat, utan för att de köpta alltid blir mer uppskattade utav små kungligheter...
Elvis, han har fullt upp med att jaga flugor utomhus, mot husväggen (som är ljusgrå) flyger både det ena och det andra och han varken ser eller hör oss när vi pratar med honom, det kallas för stor koncentration!
Min värk, den har inte blivit bättre, tvärtom och jag kan ju säga, att roligare har jag varit med om...
Men, men, det blir väl bättre så småningom, det värsta är att toleransnivån blir ganska låg..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    NU är det bekvämt för mina ögon att läsa igen! Lagom med färg. Men du... Du skulle ha liiite fler bilder i inläggen! Jag är säker på att du har en massa fint på lager! :D

    Kramen!

    2011-04-04 | 20:39:36
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Är inte riktigt "nöjd" ännu, men...

    Har ju bestämt från början att jag inte skulle lägga ut några bilder på bloggen, men vem vet..?

    (Kvinnans privilegium..)

    Ha dé!/Kram

    2011-04-04 | 21:23:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Lite blekt kanske, foton/bilder skulle nog göra susen! :D Det behöver ju inte vara på din familj, det kan ju vara på blommor och saker eller nåt.

    Gratta gubben från mig, jag glömde igår!!!

    Kramen!

    2011-04-05 | 13:42:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Ninni säger:

    Fy vad jobbigt det är när värken sätter in och inte vill ge sig. Jag vet hur du har det. Unna dig att ta det lugnt när du har sån värk. Det brukar hjälpa lite grand iaf.

    Grattis till din make (lite försenat men ändå).

    Jag tycker bäst om hemgjord tårta och får jag då tag på den där smaksatta grädden så blir den ju bara bäst eftersom jag inte är så förtjust i grädde. Har köpt tårta nån gång då sambon gillar köpetårta. Blir mest till hans födelsedag.

    Hoppas ni hade en skön eftermiddag tillsammans med kungligheterna.

    Kram.

    2011-04-05 | 19:16:15
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan och Ninni:

    Maken tackar för gratulationerna och hävdar bestämt att han inte är en gammal gubbe!

    (Fast det tycker ju jag ibland..)

    Foton på bloggen, det vete sjutton..

    "Köpetårta" är inte alls lika god som hemgjord tycker ju jag förstås, men det finns ju små kungligheter som tycker tvärtom..

    Ha dé!/Kram

    2011-04-06 | 08:56:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: