Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Det bidde ingen utdragning"..

Kategori: Allmänt

...utav någon tand för maken igår..
Nej, tandläkaren hade bestämt att det ska ske i början av Maj istället och då får väl maken vara "ämlig" då, men, han hade lagat två små hål igår (han har inte varit till tandläkaren på en herrans massa år) och det var ju synd om honom ändå...(förstås)
Idag fyller "The King" ELVIS 1 år!
Mmmmm...han har fått fläskfärs och ett par räkor, färsen den åt han direkt, men räkorna, de ligger kvar!
Konstig katt det där.....
Vi har haft fullt upp idag maken och jag, vi har tvättat fönster på altanen (10 stycken) och aluminiumet (tror jag att det är, det är ljusgrått i alla fall...) och det var inte gjort i en "handvändning" precis, alla ljus som vi har tänt på altanen under vinterhalvåret, för värmens skull bland annat, gör att det blir väldigt svart och eländigt, men nu så ser det ut som om vi nyss satt dit fönsterna (jodå, jag har gjort rent en massa gånger, men nu så är det verkligen rengjort!)
Skönt väder har vi haft hela dagen, satt ute nu på seneftermiddagen och tog varsin cider och det var så skönt, Elvis, han försökte fånga en duva och vi skrattade gott åt honom, han är "smidig som ett kassaskåp"...kan tala om att duvan, den klarade sig och det med god marginal!
Nu ska jag snart sätta mig vid tv:n och titta på "Så ska det låta"...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Sune...the girl säger:

    Grattis till Elvis då! :) Jag sprayar med citronspray, det går att köpa såna på ICA, Willys eller ja lite överallt. En luftfräschare mer. Vet inte om det går att spraya på en soffa utan att doften ska vara kvar faktiskt. Jag sprayar för att markera att jag inte tycker om henne just då. Köp en sån och när du ser honom göra så, spraya på honom eller efter honom om han springer så fattar han kanske att man inte får klösa på möbler. Lycka till!

    2011-04-15 | 22:24:59
    Bloggadress: http://tillganglig.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Grattis Elvis!

    Vad ni varit duktiga och putsat fönster och grejat. :-)

    Men vad besvärligt med ditt knä. Jag hade stora bekymmer med mitt vänstra knä för några år sedan så jag vet vad eländigt ont det gör och det är inte det lättaste att vila ett knä heller eftersom man måste gå då och då. Lider med dig.

    Jag har skrivit om värktabletter i min blogg idag. Gå gärna in där och berätta för mig vad du har fått för tabletter mot din värk. Jag har nämligen fått nya som jag är väldigt skeptisk emot.

    Ha en skön helg!

    Kram.

    2011-04-15 | 22:32:16
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Så duktiga ni har varit! Skönt att få hålen i tänderna fixade, men fyyy för att vänta med utdragningen. Då hinner han ju bli riktigt nervös!

    Klappa födelsedagspojken från mig! :D

    Kram!

    2011-04-15 | 22:48:23
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Sune:

    Jag ska testa, för man kan väl inte sätta drenage med citronspray va??

    Ha dé!



    Ninni:

    Ja, vi har varit väldigt duktiga idag faktiskt och det var ju jätteskönt att jag slapp göra allt själv, vilket jag alltid fck göra förr, då maken jobbade utomlands...

    Knät rättar väl till sig snart (hoppas jag) för det tar så oroligt mycket energi att ha ont som inte är "det vanliga"...

    Ha dé!/Kram

    2011-04-15 | 23:29:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Om du bara visste, hur "ämlig" min man kan vara och hur duktig han tycker att han är mellan varven..

    Ha dé!/Kram

    2011-04-16 | 10:02:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Vi tittar gärna förbi, kanske vore idé att vi utbytte telefonnummer. Jag skickar meddelande till dig på Fejan!

    2011-04-16 | 20:08:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Doris säger:

    Grattis till Elvis !

    Våra katter äter varken räkor eller fisk, helst bara torrfoder och slickar mjölk ;-).

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-04-17 | 03:02:20
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Det bästa Elvis vet är kött/fläskfärs så det kan det ju bli emellanåt...

    Fisk, det kan han väl "tvinga" i sig, men då är det kokt lax som gäller!

    Inte ett dugg bortslämd...

    Ha dé!/Kram

    2011-04-17 | 22:54:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hallojsan! Kul att få höra din röst igår, inget långt samtal direkt, men ändå! Jag skyr normalt telefoner som pesten, vet inte varför, någon noja som kommit med åren...

    Ni hade väl en ljuvlig dag i trädgården, bäst att passa på nu för man vet aldrig hur sommaren blir. Isen lossnar på ån nu så man ser skillnad timme för timme

    Kramen

    2011-04-18 | 16:15:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag tycker definitivt inte om att prata i telefon, men att få höra din röst var jättekul!

    Ska bli så roligt att träffas framöver, snart så...

    Ha dé!/Kram

    2011-04-18 | 19:14:42
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: