Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Envisaste kärringen som finns...

Kategori: Allmänt

...är jag enligt maken..
Har ju en fruktansvärd värk i mitt vänstra knä, kryckor är ett måste vid förflyttning, även inomhus just nu..
Känner, att det är en infektion jag har och jag vet ju att jag inte kan äta inflamationshämmande medicin för magen så det är bara att "vänta ut" skiten..
Så här ont är det längesedan jag hade, men jag försöker i alla fall göra lite saker och ting här hemma och det är därför maken säger som han gör!
Nu ska maken få åka och handla inför helgen hade jag tänkt, få se, hur enkelt han tycker det är då, han har ju inte behövt bekymra sig om såna "vardagliga" saker och för att göra det ännu "enklare" så ska han få bestämma vad det ska serveras för mat och så ska han få tillaga den också..
Jag klarar faktiskt inte av att gå i en affär bland en massa folk när jag känner mig så här, ingen toleransnivå alls att tala om och det kan ju få fruktansvärda konsekvenser (har ju svårt att knipa käft annars)!
Men, men, det går över det vet jag, det gäller bara att ha tålamod och bita ihop..
Förresten... höns, det tyckte Elvis var en höjdare!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Det där låter inte roligt alls, jag hoppar det värker ut snabbt så du får en skaplig helg.

    2011-04-08 | 21:35:39
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Fy vad jobbigt med värk i knä't. Jag vet så väl för jag har också haft fruktansvärd värk i mitt vänstra knä och klarade mig inte utan kryckor. Massor med värktabletter stoppade jag i mig (tur att min mage tål det) och så använde jag TENS-apparaten och den kunde hjälpa kortare stunder.

    Jag hoppas du snart blir bättre i ditt knä. Kör med gubben du... vad ska man annars ha karlarna till?

    Kramen.

    2011-04-09 | 01:51:17
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:

    Känns faktiskt bättre idag, bara vila som gäller..

    Ha dé!



    Ninni:

    Ja, du har ju också problem att gå så du vet ju hur det är..

    Här kör jag med maken må du tro, han ska ju inte få för sig att det ska vara bekvämt att vara pensionär..

    Ha dé!/Kram

    2011-04-09 | 14:10:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Hej! Jag tar sedan många år tillbaka Omeprazol eller Lozec för att kunna äta annan medicin som går hårt åt magen! En doktor sa till mig att man kan faktiskt dö av magsår, så det är bättre att ta förebyggande om man har ömtålig mage! Hoppas verkligen du slipper kryckor snart, det låter inte roligt!

    Tänk va mycket krämpor o elände vi ska drabbas av, vi som är i våra bästa år, "ler"

    Nu ska jag gå o hämta en laddning torr tvätt på strecket, sen ska här tvättas några maskiner till, passar på nu o tar alla vinterkläder och utbytta gardiner så kommer det dofta gott i garderoberna sen.

    Kramen o duktig make som lagar mat, det gör min också, egentligen kunde han göra det oftare, men det är ju den enda sysslan jag fortfarande kan ägna mig åt utan problem o han jobbar ju faktiskt.,..

    2011-04-11 | 11:39:15
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: