Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hjälpa våren på traven...

Kategori: Allmänt

...lär vi göra..
Maken ska skotta fram vårat "soldäck" idag, det ska bli nederbörd och då är det ju bra, om man hjälpt till lite för regn brukar vara effektivt!
Tänk, vår lilla prinsessa, hon börjar bli stor för igår tappade hon sin första tand!
Det var den tanden hon visade morfar och mig att hon kunde "snurra" på....
På kvällen efter badet så hade hon helt sonika tagit tag i tanden och dragit ut den (antar, att den inte satt speciellt bra fast..)
Prinsen, han är bara "ihop" med My "lite"..?!
Vad menas med det då, frågade jag?
Jo, att man är "ihop" fast man pussas inte!
Så, om ni blir "ihop-ihop", då pussas ni?
Ja, såklart, var svaret!
Härliga tider! Strålande tider!
Mysigt med barn!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Det gör ni rätt i - när ni hjälper våren på traven. Verkar som det behövs i år.

    Vilken härlig syn på att "vara ihop" Prinsen har. :-)

    Kramen.

    2011-04-05 | 19:18:25
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • Doris säger:

    Visst är barnen mysiga ;-), jag fick hjälpa äldsta barnbarnet att ta hennes lösa tand häromdagen,hon kunde inte ens äta för den ;-).

    Inte lika mysigt att Maken börjat tappa sina tänder p.g.a. rökning ...

    Sköt om dig !

    kram

    2011-04-06 | 03:12:34
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • Ragnvi säger:

    Åh tvi vale...läste farmor Doris kommentar hos dig...yeak! Jag drömmer ju mardrömmar om att jag börjar tappa mina!

    Såå...du har bytt design igen...blir bra det med! Jag måste ha hjälp om jag ska byta...

    Du får gratta maken i efterskott! Och hoppas lille Ture blivit frisk igen, stackarn!

    Den där kommentaren hos mig...kliar nog i fingrarna att bemöta den men avstår...blir antagligen bara värre då! Läser ibland vad måshjärnorna skriver hos andra...

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-04-06 | 08:12:43
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ninni:

    Efter regnet så sjönk snön ihop så nu är det nog bara ca. 30 cm kvar, förutom på de ställen där det fortfarande är rejäla högar..

    Javisst har barnen en härlig syn på tillvaron!

    Ha dé!/Kram



    Doris:

    Kommer ihåg hur det var att tappa mjölktänderna, ibland satt de inte i mer än en "tråd", men inte sjutton fixade man att dra ändå..

    Jadu, rökning är skadligt på många sätt...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jag brukar säga, "hjärna minus fiskmås" och då du är det inte många hjärnceller inte...

    Har ju lite svårt att förstå, vad de menar egentligen..

    Ture-bus har frisknat till och har vi tur så får vi träffas i helgen.

    Ha dé!/Kram

    2011-04-06 | 10:46:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: