Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte nog med att det är regnigt och dimmigt...

Kategori: Allmänt

...jag har värsta värken from hell! Så typiskt, att för det första så har min fibromyalgi (har ju mobilt sånt) flyttat sig till höfterna och mitt högerben är så svullet, att det nästan är dubbelt så tjockt som det vänstra, (i vilket jag även har enorm värk i knät så jag har ganska svårt att gå idag...) Humöret ligger väl inte på "topp" så att säga, men det är väl bara att bita ihop, som vanligt! Är så fruktansvärt trött på att ha ont! Nu finns det ju de som har det värre, men det skiter jag högaktningsfullt i! Idag ska i alla fall de små kungligheterna komma hem till sin mor igen efter att ha varit hos fadern sedan i torsdags och jag längtar verkligen efter dem! Mormors lillprins Ture, han har fått magsjuka igen! Vet inte, vilken gång i ordningen det är, men den lillparveln har inte något extra hull att ta av så... "Pratade" med honom lite i telefonen igår, men han var så "ämlig" och skulle just till att kräkas så det blev ett kort "samtal"... Igår var Elvis ute på "upperupptäcksfärd"! Vi satt på balkongen vid "loftet" en timme igår eftermiddag maken och jag och Elvis, han tyckte att det var såååå spännande med balkongräcket, där gick han och balanserade ett bra tag, sedan hoppade han upp på taket och inspekterade det, jag satt med hjärtat i halsgropen, för det är ju i alla fall minst fem meter högt! Men, han är ju en katt så... Idag blir det inget av att sitta ute för det spöregnar och det är ju bra, då försvinner snön snabbare, det är även 7-8 grader varmt och det tackar vi ju för.. Nu ska jag nog ta och lägga mig på soffan och läsa lite tror jag, om maken vill se på tv får han gå en trappa upp.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Usch, hoppas din värk ger sej.

    Här balanserar Olle på balkongräcket varje dag, bara 1,5 våning högt visserligen men om han ramlar ner blir han kanske skrämd av ungarna på gården och försvinner.

    2011-04-03 | 17:22:11
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    OM du visste, va trött jag är på denna förbannade värk, men det blir ju inte bättre för det...

    Hjärtat i halsgropen, det kommer jag att ha hela våren/sommaren tror jag, men man kan ju inte hindra Elvis från att "leva livet"!

    Ha dé!

    2011-04-03 | 18:43:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Ibland måste man få gnälla när man har ont, så är det bara! Jag röntgade händerna i torsdags, har ju sån värk, men inte tror jag dom kan trolla med knäna...

    Tycker jag tillbringat hela helgen i dimman, rent bokstavligt, även om jag nog också tog mej en whiskypinne...

    Himla tur att det regnar när gubben är hemma och går ut med jycken!

    Kram

    2011-04-03 | 23:01:56
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Visst måste man få gnälla, fast det blir ju inte bättre...

    Men just nu är det värken från helvetet, brukar inte gråta (man blir ju så ful!) men det är nära till tårarna hela tiden, man har liksom ingen toleransnivå, varken med sig själv eller andra..

    Ha dé!/Kram

    2011-04-04 | 13:47:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: