Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det där med ögonbryn...

Kategori: Allmänt

...kan vara krångligt...
Ja, om man som jag, inte har speciellt bra "pincettgrepp". det heter ju så, men nu blev det faktiskt lite komiskt eftersom det är just pincetten jag har svårt att hålla mellan fingrarna..
Så idag ringde jag till äldsta dottern och frågade om inte hon kunde hjälpa mig att plocka mina (enorma) ögonbryn och visst kunde hon det!
Medan dottern plockade brynen så satt lilla prinsessan på golvet och målade mina tånaglar!
Ibland känns det ju som om ryggraden ska följa med när ögonbrynen plockas och jag kan nästan tro, att det också är en bidragande orsak till att jag gör det så sällan..
Men som sagt, jag har väldigt svårt att hålla kvar ett  grepp och det är därför jag har mina "tappdagar", dagar då jag tappar tamejsjutton allting!
Kan lova, att det är mycket porslin som gått åt under åren..
Igår fick prinsen en tidig födelsedagspresent (han fyller 9 september) och vi är med på den från både moderns och faderns sida, det var en splittans ny cykel!
En cykel som han kan ha läääääänge!
Jätteglad blev han och jag är glad, att det till slut blivit så som jag/vi har önskat, det att det funkar med kontakten mellan föräldrarna och att de kan diskutera och komma överens om saker och ting.
Känns så skönt!
Förresten så kommer maken och jag att tidigarelägga vår Skottlandsresa, det blir nog så att vi drar iväg redan nästa vecka, det passar oss bättre och kattvakt har vi ju..
Ute har det varit konstigt väder idag, det har fullkomligt spöregnat fast solen skinit hela tiden!?
"Fågelskräcken" har varken slagits eller tagit någon fågel (som vi sett och hört i alla fall) och just nu ligger han på sitt favoritställe, under lekstugan!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag kör med silvertejp till ögonbrynen... ;-) (internt skämt)



    Kram!

    2011-08-18 | 20:29:36
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    "Alla sätt är ju bra" heter det ju...

    Ha dé!/Kram

    2011-08-18 | 21:56:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: