Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Elevatorsängar...

Kategori: Allmänt

...är skittunga!
Ja, det sitter ju en motor under sängen och den är inte lätt, ja motorn alltså och så tillkommer ju själva sängen..
Vi köpte nya sängar för två somrar sedan och jag har tyckt, att min har krånglat, inte så att jag kan säga precis vad det varit, men den har krånglat.
I morse när jag skulle bädda rent så tänkte jag att, det är kanske smart att hissa upp både rygg och bensida för att kolla...
PANG!....Lät det och så lossnade det lite (ganska många) hårda plastgrejor och rätt som det var så bara ramlade ryggdelen ner!
Nu ska vi, maken och jag, så fort han kommer hem (han är och jobbar några timmar idag) åka till Kungsängen och reklamera...det ska bli intressant!
Egentligen så ska det ju inte vara några problem, eftersom de hela tiden gör reklam på tv att de har 10-års garanti på allt motoriskt när det gäller deras sängar och att de så gärna tillverkar sängar efter allas behov..
Våra sängar, de är jättesköna, men så fruktansvärt tunga!
Maken ringde hem för en stund sedan och jag talade om vad som hänt med min säng och hans kommentar var, att "då får de jäklaranåda skicka en reparatör"!
Min man, han är stark, väldigt stark, men där går liksom gränsen...
Vi fick ju upp båda sängarna för två år sedan och vi fattar inte än hur vi bar oss åt?!
Varmt och jäkligt är det idag också så toleransnivån är nog ganska låg skulle jag tro, inte alls upplagt för reklamationer...
Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas det går bra med reklamationen - eller reparationen! Jag sökte jobb på Kungsängen nyligen och det var ett av de trevligaste företagen jag varit i kontakt med! Jag fick ett personligt (kändes det som) utformat mejl som bekräftade att min ansökan kommit fram. DÄR hade jag gärna jobbat, men tyvärr var det nån yngre, troligen, förmåga som fick jobbet.



    Kramen!

    2011-08-02 | 09:57:02
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    En jättetrevlig tjej var det som expidierade oss och det var inga problem alls!

    Nu är sängen fixad och jag sover som den prinsessa jag är igen (enligt surgrannen..)

    Ha dé!/Kram

    2011-08-02 | 10:10:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: