Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En heldag...

Kategori: Allmänt

...med äldsta dottern och de små kungligheterna blev det idag!
På förmiddagen var jag och hämtade dem för vidare färd mot Sågmyra och Lager 157..
Det skulle ju införskaffas nya kläder till prinsen, han hade ju inga kvar i garderoben efter att modern hade rensat igår, skola och fritids börjar ju, fritids redan i morgon faktiskt!
Lilla prinsessan är så förväntansfull, hon har ju gått på "dagis" ända tills i juni och för henne kommer det att bli en stor förändring, men jag är övertygad om att hon fixar det galant!
Vi var alltså till Lager 157 och där inhandlades det mesta, till överkomligt pris också!
Efter det bar det iväg till Borlänge och Kupolen, där var det idrottskläder, ryggsäckar och lite annat smått och gott som följde med hem..
Som "pricken över i" fick prinsen gå till frisören, en "riktig herrfrisör" och jädraranåda vad snygg prinsen blev!
Ja, nu var han ju snygg redan innan, men...
I morgon ska dottern köpa hårgelé till honom, så nu börjar det....
Efter att ha varit på köpcentra idag där det var otroligt mycket barnfamiljer så måste jag säga, att de små kungligheterna är väldigt väluppfostrade och artiga!
Känner mig riktigt stolt över att vara deras mormor faktiskt!
Fy sjutton så mycket odrägliga ungar det finns!
Ja, jag skriver ungar fast min mormor alltid sa, "djur får ungar, människor får barn"...
Nu är det ju inte barnens fel att de är så odrägliga, men jag undrar, vad tänker föräldrarna med?
Finns väl ingen som tycker om odrägliga barn, inte odrägliga vuxna heller och det är ju precis vad de blir, odrägliga vuxna till slut..
Maken, han har varit på jobb i dag, en altan till, han har varit "hjälpare" till en snickare och han tyckte att det var jätteroligt!
Skönt väder har det också varit, "lagom" varmt och uppehåll..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Hej, jag har älgat omkring i skogen halva dagen och dammsugit efter svamp, men icke sa nicke, en Kalle och några torra små kantareller var skörden...suck

    Men, det kommer säkert bättre tider, trodde de skulle hunnit växa eftersom det kom regn igår kväll!

    Kramen

    2011-08-08 | 19:56:32
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag har tänkt mig en sväng i skogen i morgon, få se då om jag hittar några kantareller...

    Står ju i varenda tidning, att det finns såååå mycket svamp överallt!

    Tror nog att det bara är ljug jag!

    Ha dé!/Kram

    2011-08-08 | 22:45:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Här vimlar det av odrägliga ungar, men Fästmöns barn är goa! :D



    Kram!

    2011-08-09 | 11:04:01
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Tror nå´n de!

    Ha dé!/Kram

    2011-08-09 | 12:59:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: