Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte bara att åka iväg...

Kategori: Allmänt

...inte..
Vi ska ju åka på semester maken och jag och det kommer säkerligen att bli avresa på tisdag morgon..
Nu har vi ju katt och jag tror ju inte att det finns någon som missat det!
Katt´n kommer att ha sin "riktiga" matte, lillmatte och lillhusse här hela tiden och det är alltså inför deras vistelse som jag förbereder..
De små kungligheterna kommer att sova i morfar och mormors sängar, det gäller ju då att se till att det är lika tjocka (sköna?) täcken i båda sängarna, maken har föredrar ju att ligga som en kåldolme i ett supertjockt täcke medan jag vill ha det absolut svalaste som går att uppbringa!
Gästrummet har jag iordningställt till dottern och så finns det ju listor som jag skrivit...ja, hon får ju inte glömma ge katt´n mat, "Sven" (gurkplantorna) ska ha vatten minst en gång om dagen och så posten!..Ja, vi måste ju hämta vår post i postlådan, en sak man lätt glömmer bort då man själv får den liggandes på hallgolvet...
Ja, det finns lite "smått och gott" att påminna om (hon är lite lätt disträ dottern..)
Igår var vi till Gävle med frysboxen vi haft ståendes nere i källaren, det var yngsta dotter med familj som fick den och vi passade ju (förstås) på att skicka med lite mer grejor, som fyrhjulingen tex. den blir perfekt till Ture om ett par år, lite utemöbler, ett runt träbord efter gammelfarmor som är helt funktionsdugligt, lite ny färg bara och ett par ihopfällbara stolar, allt kommer till andvändning och det tycker vi är så bra!
Just frysboxen var ju perfekt att vi hade ståendes!
Den inhandlades i början av januari-99 och var i bruk i 3-4 år, inte längre så den är ju "ganska" ny och eftersom deras gamla box nyligen pajat så....
Ture har vi fått pussa på i helgen och han är så mysig!
Otroligt bestämd och fruktansvärt envis, men det är ganska bra egenskaper tycker jag..
Tänk, han börjar på dagis nu i september och i hans grupp kommer det att vara två Ture och en Sture!
Häftigt tycker jag!
Ute är det uppehåll, känns ganska skönt för det fullkomligt hällregnade från fredag kväll till igår på seneftermiddagen, det var faktiskt så att till och med jag kände mig "husken"..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men nu får mormor packa lite och se till att komma iväg! Prinsessbarnen och dottern fixar säkert såväl katt som resten!

    Det låter så härligt att få resa...

    Kram!

    2011-08-21 | 19:50:12
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det gäller att packa, packa och fara vidare alltså!

    Ha dé!/Kram

    2011-08-21 | 21:37:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Nu får ni ha en riktigt bra semester!

    2011-08-21 | 21:51:23
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Hare jätteskönt!!!

    Kram!

    2011-08-22 | 09:20:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    TT:

    Jadå, "en gör så gôtt en kan"..

    Ha dé!

    2011-08-22 | 10:17:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag ska försöka, jag som helst vill vara hemma..

    Ha dé!/Kram

    2011-08-22 | 13:00:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: