Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Katter är ett rovdjur...

Kategori: Allmänt

..ja, jag vet!
Men, jag gillar inte när Elvis kommer in med en fågel (som lever) i munnen!
Vi satt på altanen maken och jag och helt plötsligt kommer Elvis, jättestolt in och ska visa oss hur duktig han varit...
Nej!!!!

..Skrek maken och jag, jag sa med HÖG röst, att nu jäklar ska den där fågeln ut!

Maken tog upp Elvis (med en fågel som viftar med vingarna i sin mun) och bar honom genom hela huset och satte ut honom på trappen, jag stängde alla ingångar till huset och sa, att jag kommer aldrig att acceptera, (fast jag måste ju) att katter är ett rovdjur och jag hävdar bestämt att jag är en hundmänniska!

Nu var maken väldigt noga med att berömma Elvis att han varit väääääldigt duktig när han fångade fågeln och jag förstod ju på fåglarnas beteende ute att det var en "fågelskräck" på gång så jag blev ju inte så där väldigt förvånad då katt´n kom in...

Maken och jag har varit och provkört nya bilar idag och det lutar faktiskt åt att det blir bilbyte framöver..

Vi har även varit och kollat på "jänkare", maken har ju en dröm om att en gång i livet få äga en Mustang, en 66:a och helst en cab...

Ja, jag kan ju faktiskt se, hur bra vi skulle "klä" i en sådan bil...

Drömmar måste man ha och visioner, annars kan man ju "lägga upp årorna" som min svärmor sa, hon som var fiskarhustru...

Ha dé!/tant raffa

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: