Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varierande väder...

Kategori: Allmänt

...måste man ju säga att det är...
Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så var det bara drygt fem plusgrader och det tycker jag är lite för kallt när vi inte ens har kommit till mitten av augusti!
Maken, han frös så han tog fram ett tjockare täcke för han tänkte då rakt inte ligga och frysa en natt till!
Ja, jag har fönstret öppet i sovrummet och ja, maken ligger närmast så han får väl ligga där med ett megatjockt täcke då..
Elvis, eller kattf-n som jag kallade honom idag, han har inte mycket tålamod han inte!
Stod vid diskbänken och gjorde iordning "fjäskfärs" (färs med fästingmedel i) och helt plötsligt så bet han mig i benet!
Han satt som en benvärmare på höger underben och jag blev så f-bannad på honom att han åkte ut!
Det gjorde inte ont och det gick inte hål, men va sjutton, så gör man inte!!
Efter en liten stund kom han in igen, han har ju sin kattstege och han såg faktiskt lite skamsen ut, kom och strök sig så kelet mot mina ben...
När jag kommer att tala om det för maken så tycker han säkert att jag var taskig som kastade ut Elvis, för enligt maken så kan ju inte den katt´n göra något fel...
Han är jättemysig Elvis, men jag är ju rädd för katter så när han gör en sådan sak så reagerar jag instinktivt och just då var det att kasta ut honom...
Maken har jobbat hela veckan och det blir långa dagar, han åker innan sju och är hemma efter fem och idag ska han till damen han var till i början på veckan och klippa klart hennes gräsmatta, det kom ju en störtskur då han var där och sedan regnade det ju konstant i över ett dygn, men nu så har det väl torkat upp...
Kan tala om, att han är inte så "långlivad" på kvällarna, sover som ett barn före tio..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Meh! Elvis ska väl inte bitas, heller? Han ville nog ha din uppmärksamhet, men jag tyckte att du gjorde rätt som slängde ut honom!



    Kram!

    2011-08-12 | 21:52:21
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det tycker jag med, men han delar nog inte min uppfattning om saker och ting...

    Ha dé!/Kram

    2011-08-12 | 23:09:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Bara bra att markera att han gjorde fel!

    Känner igen snarkandet före tio, samma här... tur jag har semester så jag får sova på morgnarna lite.

    2011-08-13 | 22:43:39
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Visst är det väl så, att man SKA markera då de gör fel, annars lär de sig ju aldrig..

    Maken, han är ju morgonpigg så före sju är han uppe och studsar, även om han är ledig..

    Ha dé!

    2011-08-14 | 09:16:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Doris säger:

    Tycker att du gjorde helt rätt som slängde ut Elvis,han är nog inte dummare än att han förstod varför ;-).

    Ska fortsätta att "läsa på" hos dig.

    Kram tillsvidare ;-)

    2011-08-16 | 19:23:03
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Ha dé!/Kram

    2011-08-17 | 10:33:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: