Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Med nässpray...

Kategori: Allmänt

...fixar vi julen maken  och jag..
Görförkyld, det är bara förnamnet och jag tackar gud för uppfinningen av nässpray, då har man i alla fall möjligheten att kunna andas någotsånär emellanåt..
Sitter på altanen och skriver, har en skiva med El Divo på i bakgrunden och jag måste säga det, att "Amazing Grace" med dem, det är en höjdare!
Första gången jag hörde den med dem så fick jag "ståpäls" över hela kroppen!
Har alltid gillat "Amazing Grace" och det ska var säckpipa med, då är den bara.....
På spisen har jag en korvgryta som puttrar, det är äldsta dottern som "beställt" det, hon har varit sugen på mammas korvgryta länge nu och just idag passade det bra.
Ute snöar det litegranna, det är ett par minusgrader än så länge, det ska ju bli varmare och jag hoppas ju att snön vi har får ligga kvar över julen, det blir ju mer julkänsla då..
Elvis, han har fullt upp med skatorna, det hörs så jäkla väl när han är ute, skatorna låter så man tror inte sina öron mellan varven!
Ikväll ska jag griljera skinkan, det är ju julafton här hos oss imorgon eftermiddag/kväll och imorgon ska jag göra Jansson, måste ju fjäska lite för maken...
På julafton åker vi förmodligen till kyrkogården och tänder ljus, men det beror lite på väglaget, onödigt att ge sig ut på vägarna om det är glansis..
Det blir bara maken och jag på julafton, äldsta dottern jobbar till 22 på kvällen och likadant på juldagen.
De små kungligheterna ska fira jul tillsammans med fadern och farföräldrarna i år, men nästa år är det vi som får ha dem.
På annandagen kommer vi att vara här allihop och det ska bli så mysigt så!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas näsorna ordnar till sig och att ni får ha det lite skönt och gott med korvgrytan! :D

    Kram!

    2011-12-22 | 17:28:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jadå, vi kommer säkert att klara julen med våra näsor och korvgrytan var superb!

    Ha dé!/Kram

    2011-12-23 | 12:06:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Hoppas ni får en fin jul trots att barnbarnen inte är med hela tiden. Kram!

    2011-12-24 | 01:14:35
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jodå, det gick/går hur bra som helst!

    Ha dé!/Kram

    2011-12-25 | 10:58:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jag tycker också om Amazing Grace med säckpipa. Ja, annars också men just med säckpipa blir det en särskild stämning.

    Kram.

    2011-12-31 | 00:50:21
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: