Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"På en höft"...

Kategori: Allmänt

...blir det som vanligt...
Har en rostbiff i ugnen och jag har googlat på recept och det står olika i varje så det blir "som vanlig"..
Prinsen, han gillar rostbiff, men den ska vara kall och ganska så röd i mitten och så ska den helst vara "mjuk" där också?!
Jag känner ingen annan 9-åring som är som han när det gäller kött..
Han vill ha det blodigt, älg och hjortfilé tycker han är lite bättre än oxfilé och jag säger då det, tack och lov att "personen" jagar och för tillfället har frysen full av just älg och hjortkött!
Jag och även maken vill ha allt kött (förutom gris) inte genomstekt, men det får inte vara för blodigt, då kan jag inte äta det, jag är väl typisk svensk och vill ha det "lagom"..
Ute är det vinter!
Ja, snön som kom ligger kvar och just nu är det 2-3 grader kallt, perfekt!
Förkyld har jag blivit, men hade sån tur att det inte bröt ut riktigt förrän igår kväll efter att jag varit på julkonsert på de små kungligheternas skola och jag säger då det, vilka duktiga barn!
Det var årskurs 3/4 som sjöng och det gjode de verkligen med bravur!
Glögg och pepparkaka blev man bjuden på innan föreställningen och det var så gemytligt så!
Prinsen var den som fick tacka publiken från scenen och det var nog ganska nervöst tror jag, men det fixade han, även fast jag visste att han tyckte det var lite "läskigt" att prata i mikrofon..
Nu så, är alla jultillställningar över för det här året, nu återstår det bara att fira jul med nära och kära.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: