Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vi är nog lite konstiga...

Kategori: Allmänt

...maken och jag...
Idag har vi varit till Hudiksvall tur/retur och det för att vara till kyrkogården och fixa på makens familjegrav så att det är fint och vi tände ljus för våra nära och kära som inte finns bland oss längre.
Vi var även och åt lunch med makens konstnärskompis (HAN är speciell, väldigt speciell) en människa som vi älskar både maken och jag.

Där kan man snacka om "bokstavskombination"...säkert från A-Ö men som sagt vi älskar honom precis som han är!

Han står på en galleria i Hudik fram till jul och säljer lite utav sina alster och jag tycker ju att han är jätteduktig. Jag köpte julkort som han har gjort och det är alltid lika roligt att skriva och skicka dem, likadant med julkort från mun/fotmålarna som jag har köpt i många år, kanske för att min far var konstnärlig och målade tavlor även fast han hade haft "barnförlamning" (som det hette då, senare polio) i armar och händer och hade väldiga svårigheter med att hålla en pensel, han var väldigt duktig min far tycker jag.
Är riktigt stolt över de tavlor jag har efter honom och som pryder våra väggar.
Elvis, han blev så glad då vi kom hem!
Jag tror, att han har lekt med sin tjejkompis Grynet för jag såg henne när vi parkerade och det är bra om de har lekt, då blir han inte så vild inne till kvällen..
Han är fortfarane "gatuskräcken", slåss varenda dag och jag är lika tacksam varje gång han kommer in och inte är skadad för fy sjutton om han måste ha dränage igen!

Nej, nu ska jag göra varsin "julsmörgås" till maken och mig, vi har inte ätit någon middag så....

Ha dé!/tant raffa


Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Var rädd om din pappas tavlor!!!!

    Kram!

    2011-12-05 | 20:36:52
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är jag!

    Ha dé!/Kram

    2011-12-05 | 22:27:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Vad kul att ha pappas tavlor kvar! Jag var så glad att jag fick ärva ett litet träskrin som min pappa har gjort.

    Jag hoppas verkligen vår husaffär går i lås så Olle får börja gå ut!

    2011-12-06 | 15:56:24
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Inga Magnusson säger:

    Det finns tavlor som betyder något särskilt och dem ska man vara rädd. Jag förstår om Du uppskattar Din pappas. Målar Du också? Det går ju ofta i arv med ett sånt intresse.

    2011-12-06 | 19:27:26
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: