Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det luktar ju inte "Chanel" precis....

Kategori: Allmänt

...om surströmming, men de små kungligheterna får lov att acceptera lukten i morgon, då de måste vara hos oss ett par timmar då modern ska på möte.... En gammal kompis ringde idag, hos sa att hon saknat mig så och ville att vi skulle träffas.. Har saknat henne också, tänk bara hur mycket skoj vi hade hon och jag! Det var nog många som undrade om vi var bisexuella eller nåt eftersom vi träffades jämnt, vi jobbade ihop, umgicks privat så gott som varje dag, (bodde i husen bredvid varandra och skickade olika signaler med persiennerna,) vi gick ut på krogen och dansade, ja, jag dansade, men hon hade aldrig dansat så hon satt vid "vårat" bord och dit kom det ju en massa trevliga bekantskaper och tänk, så kul vi kunde ha! Semesterna firade vi också ihop, en sommar tog vi våra tre barn med oss och bilade till Frankrike och Mount Pellier (nya franska rivieran), vi tältade och vi hade det väldigt roligt! Vi var där i två veckor, sammanlagt var vi borta i nästan tre veckor och vi hade som sagt väldigt roligt! (Crazy swedes sa monignuer Moritz och knackade sig i pannan när han såg oss...?!) Kanske för att ingen av oss kunde prata Franska.. Det var bara jag som hade körkort, så ibland kunde det bli lite tröttsamt att köra, men det gick bra... Men, när någon i ett sådant kompisförhållande träffar en livskamrat, då händer det ju väldigt ofta, att man liksom "växer ifrån" varandra och det är så ledsamt.. MEN....nu ska vi träffas här hemma hos oss och hon tar med en ytterligare bekant och jag tror, att det kommer att bli toppen! Nu gäller det bara för mig att hitta på något till oss två som inte äter surisar, just nu står det alldeles stilla! Har ju varit till Gävle och Ture! Alldeles underbar är han lillprinsen, med ett humör som..... Han visade sin första trots idag och jag blev så full i skratt! Han har inte fyllt 1 år ännu! Vad månne det bliva? Ha dé!/tant raffa Trots eller inte, han är UNDERBAR!

Kommentarer

  • Inga Magnusson säger:

    himla kul med gamla vänner är det, de som man har slitit på länge. Ju äldre man blir, desto mer förstår man sig på att uppskatta dem, de är oersättliga.

    2011-02-09 | 04:59:33
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Härlig berättelse! Hoppas ni får en supertrevlig middag...trots suringarna, fniss!

    Goda vänner är guld värda! Vi bodde tre tjejer i samma uppgång då när det begav sig...så kul vi hade! Men o utan barn!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-02-09 | 06:41:14
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Gamla goda vänner ska man vara rädd om! Jag "har" min FEM, jag, och vi har skitkul när vi ses - precis som förr om åren. Fast idag gör vi liiite andra saker när vi träffas, typ fikar och shoppar. Men ändå. Kul att ha kvar den vänskapen!

    Kram och ha en bra dag!!! :D

    2011-02-09 | 12:31:35
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Inga:

    Jag har väldigt många bekanta, men få vänner och de är jag väldigt rädd om!

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Jadu, hon och jag har upplevt mycket tillsammans och det är skönt med en sån vän, som förstår en och som alltid finns där för en själv..

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Ja, man har ju förändrats under "tidens gång", men visst har vi lika roligt varje gång vi träffas..

    Ha dé!/Kram

    2011-02-10 | 18:10:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Solsidan är inte mitt favoritprogram! Jag fattar inte riktigt humorn i det. Men jag kanske är för gammal eller har fel sorts humor.

    Kan det vara att du känner av vädret nu så det är därför du vaggar som en anka? Flera "värkkäringar" som jag pratat med har haft några riktigt besvärliga dagar nu - jag med. Kroppen protesterar högljutt.

    Huvvaligen för surströmming! Och äta den inomhus - lukten sitter ju kvar hur länge som helst ju!

    Min stackars gubbe har inte ätit surströmming sen han träffade mig. Inte för att jag säger ifrån utan det har bara inte blivit av. Men ska han äta surströmming får han sitta ute!

    Ha en skön helg!

    Kram.

    2011-02-10 | 22:24:11
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Förmodligen är det vädret som är "boven", jag mår bättre nu..

    Surströmming luktar inte gott, men lukten fösvinner fort, till och med barnbarnen var förvånade att det inte luktade dagen efter så här äter vi både inomhus och utomhus när vädret tillåter.

    Ha dé!/Kram

    2011-02-12 | 15:24:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Va skoj med en sån gammal kompis, låter underbart! Surströmming vill jag gärna ha, men känns så onödigt att öppna en burk när inte maken gillar det. Kanske kan vi sammanstråla med grannar i sommar i trädgården.

    Ja katter är speciella, såg idag i bloggen att det var prick två år sen Piano, vår senaste katt blev överkörd. Livet blir inte alltid så långt med dom små liven men jag tycker det är viktigare att dom har frihet och lever fullt ut så länge det varar...

    Ha en fin vecka/Kram

    2011-02-13 | 19:55:30
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: