Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Pratade med prinsen...

Kategori: Allmänt

...här igår.. Mormors prins ringde och undrade om han fick komma ner till oss en stund och det fick han ju givetvis! Lilla prinsessan var ju hemma och sjuk så det var bara han som kom och gissa, om jag blev förvånad när han frågade, (innan han klätt av sig ytterkläderna) om inte jag ville sitta och rita med honom, han "kände" inte för att spela tv-spel, något som han alltid vill göra annars... Vi satt och ritade och han är otroligt konstnärligt lagd, ritar och målar fantastikt bra för att bara vara åtta år. Satt och pratade om känslor, det kan ju vara lite invecklat när man "är ihop" och har "chans" med My i samma klass, en väldigt dominant liten tjej... Ja mormor sa prinsen, hon kan ju vara lite elak... Jamen, sa jag...vill du att hon ska vara så då, frågade jag? Nej, men...hon är bra förstår du mormor, men jag gillar inte henne när hon fuskar! Fuskar...sa jag, vad fuskar hon med då? Sen hade vi en diskussion om fusk, kärlek och att "vara ihop".. Prinsen trodde inte att man "var ihop" på "min tid" eftersom vi inte hade tv förrän jag var närmare 10 år... Men, fusk, det har ju förekommit inom allt i alla tider, så det köpte han.. Frågade honom, "hur mycket tror du att jag älskar dig"? Ja, på en skala (förklarade skala för honom) från 1-100.. Han tänkte lite sen sa han.."enmiljardfemhundratvåtusen"! Fair enough! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Doris säger:

    Bra att Prinsen har Mormor att prata med !

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-02-13 | 01:41:34
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Underbart inlägg!!! :D

    Kram!

    2011-02-13 | 10:31:50
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Doris:

    Vi har ett speciellt förhållande prinsen och jag, det känns skönt att veta, att han kommer till mig om det är något som "trycker" honom, oftast känns allt bättre bara man får prata lite..

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Tack!

    Ha dé!/Kram

    2011-02-14 | 08:56:06
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Alltså...dina kungligheter...guld värda dom!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-02-14 | 17:55:43
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det dröjer inte förrän du får din "egen" kunglighet...

    Myyyysigt!

    Ha dé!/Kram

    2011-02-14 | 18:54:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: