Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Signar, "Taxi-Kjell" och Mats-Ove.....

Kategori: Allmänt

...kan man annat än älska dem? Jag menar alltså de i Täfteå, stället som gud glömde förutom de veckor varje sommar sedan 16 år som det varit logdans där! Kommentaren från "Taxi-Kjell"..."jag blev erbjuden en resa till Piteå, men jag avböjde den eftersom det tar en hel dag" och strax efter det säger reportern att, verksamheten är ju väldigt beroende av kunder...?! Mats-Ove, han är ju "eljest" som de säger, men jag undrar jag....Såg och hörde ju "Taxi-Kjell´s son Marcus och jag kan lova, att han var nog inte mindre "eljest" han heller... Skrattade väldigt gott flera gånger ikväll när vi tittade på "Täfteå loge" och jag säger bara det, jag älskar allihop! Exakt sådana människor älskar jag och jag tror att det är därför jag gillar att styra kosan norröver (om jag får bestämma), nu ligger ju inte Täfteå så hemskt långt norrut, stället ligger 1 mil från Umeå, men jag älskar all norrländsk mentalitet! Ju längre uppåt, desto bättre! Underbara, härliga människor och en fantastisk natur, flera mil mellan byarna, det är min melodi det! Inte nå´t j-la knussel när man ska umgås, utan "raka rör", det gillar jag! Signar, som har sin "hätta" (uttrycket kommer från makens konstnärskompis som hade just "hätta" i många år, men nuförtiden är rakad på huvudet), "hätta" som hamnar på sniskan och man skrattar så man tjuter när man ser honom och man undrar, varför ingen är så reko så att h*n säger åt honom att han enbart ser löjlig ut, vore väl bättre om han rakade skallen och såg ut som de flesta män gör idag Massor med mygg och knott på sommaren, men det finns lika mycket här i Falun.... Sa just till maken, att vi kanske skulle ta en tur till Täfteå i sommar... Snacka, om att de fått otrolig reklam via tv och det tycker ju jag bara är bra! HEJA TÄFTEÅ!!! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning! Håller med dig...njuter av vareviga minut av det programmet!

    Meeen...fyller han redan ett år lillprinsen?! Vad fort det året gått!!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-02-23 | 05:20:38
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Visst är det ett underhållande program!

    Jadu, lillprinsen fyller hela 1 år på fredag!

    Ha dé!/Kram

    2011-02-23 | 12:48:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: