Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Solsidan"...

Kategori: Allmänt

..är det ju ikväll.. Undrar, om det är jag som är konstig som tycker att serien är pinsam.. Alla skriver att de skrattar sig nästan fördärvade åt serien och visst har väl jag skrattat någon gång, men inte sjutton asgarvar jag! Det som är pinsamt, det är ju att det finns just sådana områden och just sådana grannar.. Nej, ikväll får maken gå en trappa upp om han vill se på "Solsidan", jag kommer att se på dokumentären "Överförmyndaren griper in", det verkar mer intressant tycker jag... Idag har det varit ett underbart väder, nollgradigt och strålande sol! Maken, han tyckte att vi skulle äta ute idag och jag är ju inte den som tackar nej, så vi for iväg ett par mil och åt filé Oscar, det var mycket gott och så skönt, att slippa disken! Melodifestivalen igår.. Vi tittade maken och jag och inte tyckte vi att det var så otroligt dåligt som det står i tidningarna, visserligen var det lite tabbar, men va sjutton! De låtar som vi gillade, det var nummer 2 och 7 (Swingfly och Pernilla Andersson) och det gick ju bra för båda.. De små kungligheterna, de hade ju (förstås) Danny som favorit, men de gillade även Swingfly och det förstod jag att de skulle göra. Nej, nu ska jag göra maken sällskap i tv-soffan.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Jag såg inte hela men hörde Swingflys låt, den var toppen.

    2011-02-06 | 23:10:00
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Jag har inte heller sett Solsidan, har svårt för sånt som liksom SKA vara roligt. Men Fästmön önskade sig en solsidan-box i julklapp och fick den av mig...

    Jag håller med dina små kungligheter: Danny rules! :D

    Kramen!

    2011-02-06 | 23:34:07
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • SoP säger:

    Jag såg några avsnitt när serien började men tappade bort den rätt snabbt- och melodifestivalen, jag la mig för jag mådde skit, satte radion i örat o tänkte höra lite ,men det var Nazareth från SRF som jag somnade till. Tittade i tidningen idag och det hade inte sänts på radio alls- det brukar det väl göra? Förra året hörde jag nån deltävling på radio. Jag är ju sådär konservativ att jag Enbart ser finalen.

    2011-02-07 | 03:13:25
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, den var jättebra!

    Ha dé!



    Tofflan:

    Jodå, det är inget fel på Dannys låt, men inte var det en sån som "satte sig" vilket Swingflyes gjorde direkt!

    Solsidan är nog väldigt underhållande för vissa..

    Tur, att "smaken är som baken"...

    Ha dé!/Kram



    SoP:

    Visst är det väl konstigt, att de inte sänder "Sveriges största musiktävling" på radio!?

    Ja, ja, vad ska man säga...

    Inte alla som har TV, fast vi lever i 2000-talet..

    Ha dé!



    2011-02-07 | 09:44:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: