Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Det är väl bara...

Kategori: Allmänt

...att böja på knäna och sen åka".. Så sa lilla prinsessan igår, då jag frågade hur hon trodde det skulle vara att åka slalom.. De är iväg till Rättvik idag, dottern och de små kungligheterna, de ska alltså åka slalom! Prinsen, han provade förra vintern tillsammans med fadern och prinsen hade då sagt, att han ALDRIG skulle åka slalom igen! Nu tror ju jag, att det kommer att gå bra, för de små kungligheterna ska få instruktioner av en före detta skidinstruktör och då blir ju allt annorlunda (förhoppningsvis). Lilla prinsessan, hon är ju inte rädd att prova nya saker, tvärtom! Tror, att just slalom kan vara något för henne och det vore skoj tycker jag och jag hoppas ju, att prinsen också ska tycka att det är roligt, för då har de en gemensam hobby, dottern har inte åkt på 15 år, men var en hyfsad slalomåkare när det begav sig... Båda mina döttrar åkte slalom från att de var små, fast jag har aldrig stått på ett par slalomskidor själv, är övertygad om att jag skulle ha brutit nacken om jag provat.. Men, bara för att man inte åker själv är ju ingen anledning till att barnen inte ska få åka... Ute är det inte lika strålande solsken idag som det var igår, men det blåser inte lika mycket så det är ju skönare i alla fall och förhoppningsvis så skiner solen i Rättvik.. Maken, han har intagit soffan, det är ju skidsport gú bevars! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Slalom har jag aldrig vågat mig på, men det ser ju onekligen rätt fartfyllt ut! :D

    Kramen!

    2011-01-30 | 22:51:28
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag kan garantera, att jag skulle fått tillbringa avsevärd tid i gipsvagga om jag provat...

    Ha dé!/Kram

    2011-01-30 | 23:28:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: