Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fick ett "ryck"...

Kategori: Allmänt

..idag och städade undan julen! Hade ju tänkt, att adventsljusstakar och julgardiner skulle få vara framme åtminstone till tjugonde dag Knut, men se... I morse kände jag, att idag blir en bra dag att hålla på och plocka undan, tvätta fönster, dammsuga och torka golv, så det har jag sysselsatt mig med hela dagen! Tycker om att gå och "polymasa" i min egen värld och göra saker och ting i min egen takt. Maken, han fick en "uppgift" utav mig i förrgår, jag ville ha en "låda" med lock gjord, det ska vara tre fack i den och däri ska jag förvara det som ska till återvinningen.. Nu är ju inte min make en sån som fuskar undan saker och ting, nejdå! Här är det rejält byggt och jag njuter av att se honom så nöjd då han går iväg ner till "snickarboa". Jag tror, att det bara återstår målning utav "lådan" nu.. Nu gäller det för mig att hitta på något mer till honom att snickra ihop för just det med att snickra, det gillar han och snyggt blir det eftersom han är så noga. Ute har det varit varmt idag, nästan på nollan, men nu är det flera minusgrader igen och det ska visst bli mer snö... Nej, nu ska jag börja med middagen... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Och jag ska slänga ut julen i morgon när mamma har åkt. Men jag blir trött bara jag tänker på alla barr, tomtar och annat... Det är ju inte bara att plocka bort, utan man måste ju faktiskt städa också. Men putsa fönster tror jag att jag skippar, det gjorde jag strax före jul. (Tror jag..?)

    Kul med Händige Herrn! :D

    Kramar till er båda två, duktiga som ni är!

    2011-01-08 | 00:40:25
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Doris säger:

    Så flitiga ni är, du och din man, här har jag bara tagit det lugnt i dag, kunde lite annat göra p.g.a. snöstormen ;-).

    Sköt om dig !

    Kram

    2011-01-08 | 01:51:37
    Bloggadress: http://farmordoris.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det är då mycket roligare att plocka fram julen än att plocka bort!

    Ha dé!/Kram



    Doris:

    Jamen, du brukar väl alltid vara i farten, så för din del är det väl bra att det är snöstorm...

    Ha dé!/Kram

    2011-01-08 | 15:21:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • paula i pörtet säger:

    Gissa om jag är avis över din händiga karl! Skulle mer än gärna låna honom ibland....

    Men men, vi har ju alla olika talanger och färdigheter, min karl han är en hejare på att snacka!

    Haha, är man säljare så är man...

    Ha en skön ny vecka/Kramen

    2011-01-09 | 16:23:06
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Det är bra att ha en händig karl, men det kan också vara lite jobbigt....han måste ju alltid ha något att göra!

    Ha dé!/Kram

    2011-01-09 | 18:24:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: