Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Scherlock Holmes...

Kategori: Allmänt

...var bra tyckte jag! Ja, tittade på den nya serien om Holmes och Watson på tv 1 ikväll och blev positivt överraskad faktiskt.. Tyckte att de hade lyckats riktigt bra, man har ju stora förväntningar när det gäller just Sherlock Holmes. Det enda jag störde mig på och som jag alltid stör mig på, det är att om man har ont i tex. höger ben, då har man käppen eller kryckan i vänster hand, dåligt att inte ett filmteam vet sånt, om inte annat så märker man väl det när man ska gå, det blir ju helknäppt! Kolla på Dr House på 4:an, han har också käppen i fel hand och jag bara..?! Men jag ser fram emot nästa söndag, då kommer avsnitt nummer 2.. Sa just till maken, att man längtar tillbaka till England när man ser sådana här filmer med det "typiska London", ja, som var typiskt där maken jobbade och bodde i 10 år.. Men, maken har fått för sig att vi ska åka till Skottland i sommar eventuellt, vi ska alltså bila hela vägen och det tror jag skulle vara hur roligt som helst. Vi har ju bekanta som bor i England och som vi vet att de vill ha främmande utav oss, så då kan man ju "våldgästa" litegranna, annars så bor man ju på B&B eller på puben, det finns alltid sovplatser att få tag på.. Få se, hur det blir... De små kungligheterna, det tog bara en halvtimme, sen var det som om att de hade åkt slalom i hela sitt liv, det måste varit modersmjölken eftersom modern var så duktig att åka då hon var i samma ålder (och äldre)så nu kommer det väl att vara slalom som gäller hädanefter, inte helt fel! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jag var väl inte lika överförtjust i den moderne Sherlock Holmes som du, men jag ska helt klart titta på de kommande två avsnitten.



    England, däremot, älskar jag och jag har ju bott där en gång i tiden (100 år sen, typ). Nu var det länge sen jag var där, men jag har mejlkontakt med några från släkten. Nåt bra med modern teknik! :D

    Kramen!

    2011-01-31 | 10:00:19
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag gillade inte personen Sherlock, men resten tyckte jag var bra och jag kommer att se de andra programmen..

    Ha dé!/Kram

    2011-01-31 | 10:13:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Även jag såg Sherlock Holmes igårkväll och jag tyckte också att det var riktigt bra. :-)

    Slalom har jag aldrig åkt men mina två äldsta åker. Det ser kul ut men jag skulle aldrig få för mig att prova det nu!

    Kul att bila till Skottland! Vad häftigt! Ser fram emot reseskildringar från den resan om den blir av. :-)

    Kram.

    2011-01-31 | 11:26:12
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Skottland, det kommer säkert att förverkligas redan i år, både maken och jag älskar England/Skottland och Irland..

    Ha dé!/Kram

    2011-01-31 | 12:52:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    Åh jag gillade den med! Gillar killen som spelar Watson,o försöker komma på Var jag sett Sherlock förut...

    2011-02-01 | 05:08:54
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Jag gillade också Watson!

    Ha dé!

    2011-02-01 | 09:04:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Jag menade inte enbart personen Sherlock Holmes utan "hela grejen". Känns lite konstigt att sätta en 1800-tals(?)-historia i nutid, det var så jag menade!

    Kramen!

    2011-02-01 | 12:36:27
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Vilka trevliga sommarplaner ni har! Wales, Skottland och Irland står högst på min önskelista, och där lär dom nog förbli...

    Att tvätta mattor i snön gör jag varje vinter, tycker de luktar så gott och får sån fin lyster!

    Kramen

    2011-02-01 | 16:06:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Jag håller med dig, hade lite svårt att ha rätt "tänk" ibland, men som sagt var, jag gillade Watson..(och så gillar ju jag han som spelade taxichaffisen, han är en bra skådis tycker jag..)

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Ja, det är så många utav makens arbetskompisar, som gick i pension samtidigt som han, som har "trillat av pinn" och maken tycker att vi ska göra det vi har möjlighet till medan vi kan och just den resan är en dröm vi har båda två.

    Ha dé!/Kram

    2011-02-01 | 23:03:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: