Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

1998 var sista gången....

Kategori: Allmänt

..de var till oss på besök..
Ja, alltså gamla vänner och faktiskt är det så, att jag är gudmor till deras två yngsta barn ( den ena blir 19 i december och den andra 20 i oktober) och på något vis så kom vi ifrån varandra där på slutet av 90-talet..
Nu ringde frun i familjen igår kväll (vi har haft kontakt ett par månader på Face Book) och undrade om vi ville ha lite besök och det ville vi ju!
De kom glidande i sin Amerikanare, en mörkröd Buick (kan det ha stått Electra bakpå?) nercabbat eftersom det var en så varm och fin kväll och det var ett väldigt fint ekipage måste jag säga!
Tänk, va mycket man har att prata om efter så många år!
Man brukar ju säga, att man har "20 frågor", men i det här fallet var det avsevärt mycket mer och vi kom överens om att träffas ganska snart igen..
Det blir ju så, att man hoppar från ena samtalsämnet till det andra hela tiden för man vill ju diskutera så mycket som möjligt!
När mitt gudbarn som fyller 20 föddes så fick jag vara med på förlossningen och det var häftigt!
Jag födde barn utan att ha ont, det fick ju den riktiga barnaföderskan ha istället och att få hålla i det lilla knytet strax efter att han fötts, det var magiskt!
Nej, nu är klockan snart nio och jag ska ta en sväng med dammsugaren innan det blir alltför varmt..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Roligt när gamla GODA vänner hör av sig och inte bara gamla SPÖKEN från det förflutna ryser



    Kram! :D

    2011-07-07 | 09:18:01
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Det har du alldeles rätt i, inga gamla spöken här inte!

    Ha dé!/Kram

    2011-07-07 | 14:32:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: