Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En hallonhäck...

Kategori: Allmänt

...som inte finns..
Det har vi!
Ja, häcken som är mellan oss och grannarna (på ena sidan) är en blandhäck och den brukar maken såga ner totalt varje höst.
Nu har jag plockat, först två liter och efter en stund gick jag ut och plockade en liter till och det i en hallonhäck som inte ska finnas!
Tänker på alla som håller på och rensar, "stagar upp" och har sig med sina hallonhäckar, vilket onödigt jobb!
Vi har både röda och gula hallon och jag kan inte förstå, var de kommer ifrån för vi har aldrig haft hallonhäck, inte grannen heller...
Det har ju kommit lite hallon under åren, men absolut inte som i år, grenarna bara dignar av mogna och omogna hallon!
Jag gillar ju att dricka vatten med hallon i, det blir så gott då det fått stå ett tag och riktigt "dra i " sig hallonsmaken och jag lägger gärna i ett par skivor lime också..
När jag stod och plockade så kom helt plötsligt Elvis uthoppande ur häcken och han höll nästan på att skrämma livet ur mig, inte bara en utan flera gånger!
Han tyckte nog att det var jättekul att jag var där och "lekte" med honom för det rörde ju sig hela tiden bland grenarna då jag var där och petade..
Uppehållsväder har det varit hela dagen och faktiskt över 20 grader så det har varit riktigt skönt..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å jag älskar hallon! Tur har jag också, för Annas mamma har hallon i "Slottsträdgården" och vi fick en ask att smaska på i helgen! :D



    Kramen

    2011-07-18 | 00:21:50
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Hallon, det är gott det!

    Tur att ni har Annas mamma ni kan få lite ifrån, de är väldigt dyra att köpa annars..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-18 | 09:48:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: