Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En tur till skogen..

Kategori: Allmänt

...var vi..
Det ska ju finnas så otroligt mycket kantareller enligt alla tidningar och vi drog iväg maken och jag..
Nu hittade vi ju inte en enda kantarell, inga andra svampar heller för den delen så vi insåg, att vi nog var i alldeles fel sorts skog!
Vet ju, att det finns svamp i skogen ovanför oss, men det är liksom ingen "sport" att plocka där och så är det så fruktansvärt mycket myror!
Jag gillar inte myror, stora jäklar som bara bits!
Det är jättemånga myrstackar med bara 10-15 meters mellanrum så det fullkomligt vimlar av dem!
(Fast, jag vet ju att jag kommer att ta en tur upp till den skogen ganska snart..)
Elvis, vår "gatuskräck" har lyckats med att vara i åtminstone två slagsmål redan idag!
Det har blivit en vana att kolla igenom honom efter eventuella skador varje gång han kommer in...
Mysigt med katt!!!
Nej, nu ska jag ut mellan regnskurarna och plocka lite hallon, att hänga ut tvätt på tork, det är väl ingen bra idé..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Tänkte försöka dra med mig Lilleman ut i svampskogen, men idag är han på älgsafari (!) med mormor! He he!..



    Kramen!

    2011-07-26 | 11:38:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • paula i pörtet säger:

    Hej du gamla bloggare! Hihi, mina barnbarn läser inte min blogg vad jag vet, men de vet ju adressen om det skulle känna för det! Ur barnamun brukar man ju få höra sanningar...

    Jag hittade en ny svampskog idag, har ju inga här i bygden sen tidigare. Förra hösten plockade jag ingen svamp, efter flytten i mitten av september fick jag lunginflammation o var inte utanför dörren på tre veckor. Sen kom snön....o stannade!

    Kantarellerna var små de flesta men nu hoppas jag ingen annan hittar dit, hihi

    Kramen

    2011-07-26 | 21:48:36
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Tofflan:

    För en kille i den åldern så är jag ganska övertygad om att älgsafari är snäppet värre än en svampsafari..

    Ha dé!/Kram

    2011-07-26 | 22:22:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag skulle så gärna vilja hitta en "kryckvänlig" skog för det är ganska jobbigt med kryckorna och de är ju ett "nödvändigt ont", men just "kryckvänliga" skogar, de är inte så många och definitivt inte med kantareller i!

    Ha dé!/Kram

    2011-07-26 | 22:26:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: